اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خبر داد

سهم 99 درصدی گمرکات آذربایجان‌غربی از واردات

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: پنج ماه نخست امسال گمرکات آذربایجان‌غربی سهم 99 درصدی از کل واردات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم 99 درصدی گمرکات آذربایجان‌غربی از واردات

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پنج ماه نخست امسال 33 هزار تن کالا به ارزش 449 میلیون دلار از طریق گمرکات استان آذربایجان‌غربی وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 260 هزار تن به ارزش 340 میلیون دلار بود، تصریح کرد: میزان واردات از طریق گمرکات استان در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 28 درصد و از نظر ارزش دلاری 32 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سیداحمدی سهم ارزشی کالاهای وارداتی از گمرکات استان را 99 درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال دو هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های استان وارد شده است، خاطرنشان کرد: ارزش دلاری این کالاها شش میلیون دلار است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته شش هزار تن به ارزش 9 میلیون دلار بود، گفت: در این راستا از نظر وزن شاهد کاهش 63 درصدی و از نظر ارزش دلاری شاهد کاهش 39 درصدی واردات از طریق بازارچه‌ها هستیم.

سیداحمدی جمع کل واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را در سال جاری 335 هزار تن به ارزش 455 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 267 هزار تن به ارزش 349 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: در مقایسه آماری جمع کل واردات استان از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی شاهد افزایش 26 درصدی از نظر وزن کالاهای وارداتی و افزایش 30 درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم.

سیداحمدی ارزش هر تن کالاهای وارداتی را در پنج ماه نخست امسال یک هزار و 357 هزار دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول