اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

100 درصد واردات اردبیل مواد اولیه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: 100 درصد واردات استان اردبیل مواد اولیه کارخانجات است.

100 درصد واردات اردبیل مواد اولیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: در بین کالاهای وارداتی کمترین میزان مربوط به کالاهای مصرفی است که به جرات می‌توان گفت میزان آن کمتر از یک درصد است.

وی افزود: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گمرک جمهوری اسلامی ایران راهبرد خود را در دو بخش صادرات و واردات تعیین کرد تا براساس آن زمینه و بستر خوبی برای توسعه اقتصادی این استان فراهم آید.

عضو شورای اداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی گرایش به کم مصرف کردن و یا مقوله ریاضتی نیست بلکه تعیین یک استراتژی جایگزین تولیدات به جای واردات است تا مصرف بهینه شده و با کمترین نیازمندی به خارج از کشور مایحتاج داخلی تامین شود.

عباس‌زاده به بسته‌های حمایتی گمرک در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: بسته حمایتی مورد نظر در وهله اول مربوط به حوزه تولید است به طوری که ضمانت‌نامه‌ای تعریف شده تا تولیدکنندگان به مدت چهار تا هفت ماه بدون پرداخت ریالی بتوانند کالای خود را ترخیص و ضمانتنامه بانکی را تحویل گمرک دهند.

وی دومین بسته حمایتی را در این زمینه مربوط به انبارداری و نگهداری از کالاها در گمرکات اعلام کرد و بیان داشت: ما در استان اردبیل 13 انبار را تدارک دیدیم تا به محض ورود کالا بدون تخلیه مستقیم کالا در انبارها نگهداری شود تا با انجام مراحل قانونی و کمترین هزینه کالای وارداتی تحویل مشتریان داده شود.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل دیگر راهکار حمایتی را ترخیص نسیه اعلام کرد و افزود: در این شیوه واحد تولیدی به هیچ وجه کالا را با الزام و ضرورت پرداخت عوارض گمرکی ترخیص نمی‌کند بلکه به جای پول می‌تواند کالای خود را نسیه تحویل گیرد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: ما براساس تفاهمنامه‌ای که با موسسه استاندارد داشتیم برای هر دفعه ورود کالا باید مجوز استاندارد دریافت می‌شد که براساس دستورالعمل جدید گمرکات ورود کالای مشابه دیگر نیازی به گرفتن مجوز استاندارد ندارد.

وی  تخصیص معافیت گمرکی را برای واردات تجهیزات جدید و مورد نیاز یادآور شد و ابراز داشت: براساس تفویض اختیاری که به استان‌ها شده دستگاه‌های مختلف یا واحدهای جدید می‌توانند با جایگزین کردن کالاهای واراداتی از معافیت مورد نظر برخوردار شوند.

این مسئول در پایان سخنان خود به بسته حمایتی در نظر گرفته شده در حوزه صادرات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هر صادرکننده‌ای می‌تواند از نزدیکترین گمرکات کالای خود را صادر کند که در این زمینه مشکل و مانعی از جهت حجم و میزان صادرات وجود ندارد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول