اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان لرستان:

محتوای بسیاری از برنامه‌های خبری و تفریحی تلویزیون وارداتی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت:محتوای بسیاری از برنامه‌های خبری و تفریحی تلویزیون وارداتی است که از شبکه‌های خبری معروف دنیا تقلید شده است و ابتکار و خلاقیت هنرمندان داخلی در آنها کمتر دیده می‌شود.

محتوای بسیاری از برنامه‌های خبری و تفریحی تلویزیون وارداتی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان لرستان، فرماندار پلدختر، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب پلدختر، امام جمعه معمولان و جمعی از مسئولان قضایی استان و شهرستان رئیس جدید دادگستری معمولان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ظهر امروز در مراسم معارفه و تودیع روسای دادگستری معمولان با اشاره به اینکه رسانه ملی در برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم کارکرد مناسبی ندارد، گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردم نهاد به ویژه رسانه‌های پرمخاطب امری بسیار ضروری است.

جعفر بدری افزود: در این میان آموزش‌های عمومی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد که باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم نیز قدم‌های مثبتی از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی برداشته شود.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌های تلویزیونی بر رفتار شهروندان اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از مناطق جهان تلویزیون از نظر تأثیرگذاری بر رفتار شهروندان و جهت دهی به افکار عمومی رسانه از اهمیت خاصی برخوردار است، اما در کشور ما به نظر می‌رسد که در 10 سال گذشته برنامه‌های تلویزیونی اگرچه از نظر کمی رشد بی سابقه‌ای داشته است، از نظر کیفی و محتوایی و جذب مخاطبان نسبت به دهه 80 و حتی دهه 60 که کشور درگیر جنگ تحمیلی بوده است جایگاه مطلوبی به دست نیاورده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تلویزیون در فضای رقابتی که در دهه گذشته بین رسانه‌های تصویری به وجود آمده نتوانسته است جایگاه سابق خود را در خانواده‌ها حفظ کند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: بسیاری از محتوای برنامه‌های خبری و تفریحی تلویزیون وارداتی است که از شبکه‌های خبری معروف دنیا تقلید شده است و ابتکار و خلاقیت هنرمندان داخلی در آنها کمتر دیده می‌شود.

وی گفت: کهنه گرایی، نسخه برداری از محصولات رسانه‌ها و به خصوص تلویزیون‌های بیگانه و نادیده گرفتن اولویت‌ها در ارایه مطالب از جمله عواملی است که موجب شده است تلویزیون در سال‌های اخیر بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهد.

بدری افزود: اگر تلویزیون بخواهد نقشی در توسعه کشور، قانون‌گرایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرم ایفا کند، باید در تهیه و ساخت برنامه‌های پرمخاطب از نظر متخصصان رسانه‌ای استفاده کند تا مسایل مهم کشور را اولویت‌بندی کرده و آموزش‌های لازم را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی در ادامه از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان خواست در جهت پیشگیری از وقوع جرم و اختلافات همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به جایگاه رفیع قضات گفت: از اهداف عالیه قوه قضائیه، اجرای عدالت اسلامی مطابق با آنچه در آموزه‌های دینی آمده است می‌باشد و دستگاه قضا و مجموعه سازمان‌های وابسته به آن به طور کلی در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام برمی‌دارند.

بدری افزود: کار قضایی حساس است و رسیدگی قضایی فن مخصوص خود را دارد از این لحاظ دستگاه قضایی کارآمد منجر به اجرای عدالت در جامعه و بسط عدل و داد الهی می‌شود.

وی گفت: جایگاه دستگاه قضایی در نظام اسلامی جایگاه رفیعی است و این دستگاه بدون تعامل با نهادهای امنیتی، انتظامی و سیاسی نمی‌تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه احقاق حق و ابطال باطل، مهم‌ترین راهکار افزایش امنیت است، افزود: دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون خصوصاً در زمینه بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار مناسب برای حل این معضلات با نهادهای انتظامی، سیاسی و امنیتی همکاری کند.

بدری گفت: دستگاه قضایی استان لرستان تابع مسایل سیاسی و جوسازی‌های برخی از اشخاص که با انگیزه‌های مختلف قصد سوء استفاده دارند، نیست و تابع در خواست مسئولان اجرایی نمی‌باشد.

امام جمعه معمولان در این مراسم وظیفه دادگستری را اجرای عدالت دانست و گفت: اجرای عدالت کار سختی نیست اما جزو کارهایی است که ظرافت و دقت خاص خود را می‌طلبد و لازمه اجرای عدالت تقواست.

حجت الاسلام مهدی عابدینی با بیان این که افتراق و عدم وجود صلح، سازش و صفا و صمیمیت در جامعه عدم اجرای عدالت است، افزود: زمانی که قضات دادگستری به قانون اساسی عمل نمایند و استقلال رای داشته میزان تخلفات و جرایم در جامعه کاهش می‌یابد.

وی گفت: امید است، با راه‌اندازی دادگستری معمولان این حوزه قضایی در جهت اخلاق فردی، اجتماعی و خانوادگی گام بردارد و مشکلات این شهر به تدریج حل شود.

امام جمعه معمولان اظهار امیدواری کرد که روزی دادگستری‌ها به مراکز فرهنگی و قضات به مسئولان فرهنگی تبدیل شوند.

رئیس دادگستری پلدختر در این مراسم دادگستری با بیان این که  اجرای عدالت و تأمین امنیت از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش‌نیاز هرگونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد کرد، گفت: مردم باید قدردان دادگستری باشند و به قانون و قضات به احترام بنگرند.

بیژن سوری افزود: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل است که با رعایت اصل بی‌طرفی احدی حق دخالت در این دستگاه را ندارد و به طور قطع وجود دستگاه مقتدر قضا و حرکت کارشناسی شده برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش آن و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ارائه خدمات مناسب به آنها، اثرات بسیار مثبتی در آینده در جامعه بر جای خواهد گذاشت که مهم‌ترین ثمرات آن افزایش امنیت در جامعه است.

رییس دادگستری پلدختر گفت: بخش معمولان با 30 هزار نفر جمعیت دارای یک پاسگاه انتظامی است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نمی‌باشد از این رو برای رفع مشکلات مردم ارتقای پاسگاه به کلانتری و ایجاد پاسگاه در دهستان افرینه از خواسته‌های به حق مردم معمولان است.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان لرستان، از تلاش و خدمات دو ساله بیژن سوری رئیس سابق دادگستری معمولان قدردانی و علی صفر بیرانوند را به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهر معرفی کرد.

انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول