اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته نظارت شورای فنی اردبیل خبر داد

سد مجیدآباد فاقد توجیه فنی و اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته نظارت شورای فنی استان اردبیل گفت: سد مجیدآباد واقع در شهرستان نیر فاقد توجیه فنی و اقتصادی و دارای مشکل جانمایی است.

سد مجیدآباد فاقد توجیه فنی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، یوسف محبی ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای فنی استانداری با اشاره به تخصیص اعتبار 10میلیارد ریالی به احداث سد مجید آباد اظهار داشت: تاکنون این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یوسف محبی با بیان اینکه 5/3 کیلومتر راه دسترسی آسفالت شده تا محل احداث سد موردنیاز است، تصریح کرد:‌ آسفالت هرکیلومترمستلزم 10 میلیون تومان اعتبار است که این هزینه جانبی در اعتبارات این پروژه لحاظ نشده است و معلوم نیست پرداخت هزینه های راه دسترسی از کدام اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به درگیر بودن بیشتر پروژه‌ها با کمبود اعتبار از جمله پروژه احداث سد مجیدآباد و سد معیشتی سائین‌، گفت: تکمیل پروژه ساخت سد مجیدآباد به 555 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مسئول کمیته نظارت شورای فنی استان یادآور شد: با تکمیل ساخت این سد کوچک 200 هکتار از اراضی دیم شهرستان نیر به وسیله رودهای فصلی آبیاری خواهند شد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

همچنین محبی در مورد پروژه ساخت سد معیشتی سائین شهرستان نیر با بیان اینکه تکمیل پروژه مذکور با کمبود اعتبار مواجه است، گفت: از اعتبار تعیین شده برای این پروژه تاکنون 30 درصد آن تخصیص یافته است که امیدواریم با جذب اعتبارات بیشتر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید و نظارت از 140 پروژه عمرانی و انجام مکاتبات لازم با دستگاه‌های اجرایی افزود: تاکنون عملیات بازدید از 9 پروژه انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه در مورد پروژه احداث سد مجیدآباد در شهرستان نیر اظهار داشت: هزینه یک میلیارد تومانی به منظور آبیاری200 هکتار از اراضی کشاورزی توجیه اقتصادی داشته و این موضوع توسط اعضای شورای فنی استانداری پیگیری و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول