اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ساخت و سازهای اطراف سد تهم باید کنترل شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به جذاب شدن مناطق اطراف سد تهم برای ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات آینده باید مقررات خاص تدوین و اجرا شود.

ساخت و سازهای اطراف سد تهم باید کنترل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری زنجانی ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به بهره‌‌‌‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن شهرستان خدابنده اظهار داشت: بهره‌برداری از این دستگاه و همچنین اتاق‌های عمل، از وقایع بین جلسه قبلی امنیت غذایی و جلسه فعلی در حوزه علوم پزشکی استان زنجان است.

وی از وجود پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن در سطح استان زنجان قبل از بهره‌برداری از دستگاه خدابنده خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این دستگاه سی‌تی‌اسکن تعداد این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های استان زنجان به شش دستگاه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همچنین به بازدید نماینده ویژه رئیس جمهور از طرح‌های ماندگار استان زنجان اشاره کرد و گفت: محرابیان و هیئت همراه در این بازدید از شش پروژه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بازدید کردند.

وی بازدید از بیمارستان ابهر، بیمارستان 32 تختی ایجرود، بیمارستان سوختگی جنب بیمارستان آیت‌الله موسوی، مرکز تحقیقاتی و درمانی متابولیک واقع در مجتمع ولی‌‌عصر زنجان و در نهایت دانشکده دندانپزشکی زنجان شش پروژه‌ طرح ماندگار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد که نماینده ویژه رئیس جمهور از آنها بازدید کرد.

سروری زنجانی همچنین برگزاری همایش بین‌المللی مغز و اعصاب اطفال طی روزهای هشتم تا دوازدهم در سالن روزبه زنجان را از دیگر رخدادهای شهریورماه عنوان کرد و گفت: این همایش چهارمین همایش بین‌المللی بود که با حضور متخصصان داخلی و خارجی در زنجان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری یادواره شهدای بسیج دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: نشستی هم در رابطه با مراقبت‌های مادران و کودکان که یکی از آیتم‌های موثر و مهم از نظر سازمان بهداشت جهانی است در استان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه دولت مهر در هفته دولت و حضور گسترده دانشگاه علوم پزشکی در آن اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه با توجه به نوع حضور و فعالیت گسترده خود در نمایشگاه به عنوان غرفه برتر انتخاب و مقام دوم را کسب کرد.

وی به برگزاری جشنواره شهید رجایی هم اشاره کرد و گفت: نحوه ارزیابی این جشنواره باید با دقت بیشتری انجام شود.

سروری زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اولویت‌های زیست محیطی در سطح شهرها و روستاها با هم فرقی ندارد و برای ساماندهی روستاها به ویژه روستاهای بالا دست سد تهم باید از همین حالا برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب مرکز استان زنجان از سد تهم تامین می‌شود، اضافه کرد: از این موضع نباید غفلت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم تعریف منطقه امنیتی در اطراف سد تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از آلودگی آب شرب مردم باید حریم‌هایی را برای سد تعریف کرد.

وی با اشاره به جذاب شدن منطقه برای ساخت و ساز تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده باید مقررات ویژه و لازم در منطقه تعریف و اجرا شود.

سروری زنجانی امحای زباله‌های عفونی را متفاوت اعلام کرد و گفت: باید راه‌کار امحای زباله‌های مطب‌ها و همچنین پایگاه انتقال خون زنجان مشخص شود.

وی به مصوبه کارگروه امنیت غذایی در سال گذشته در مورد خرید یک دستگاه ویژه برای امحای زباله‌های عفونی مطب‌ها و انتقال خون اشاره کرد و افزود: این مصوبه اجرا نشده است.

در این جلسه نماینده آب و فاضلاب از امضای موافقتنامه برای عملیاتی کردن تصفیه‌خانه و ایجاد شبکه فاضلاب در روستای بالادست سد تهم خبر داد و گفت: در حدود 2 هزار متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این روستاها ایجاد می‌شود.

سفی‌لو از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان برای عملیاتی کردن این طرح خبر داد و افزود: مسئولان به شدت در صدد جذب اعتبارات لازم برای اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول