اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تسهیلات به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات در بخش کشاورزی و غیر کشاورزی به طرح‌های اقتصادی، سودآور که دارای توجیه فنی و اقتصادی و اشتغال‌زایی است، پرداخت می‌شود.

تسهیلات به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در کارگروه مشترک اشتغال و سرمایه‌گذاری و آب و خاک و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دولت برای امسال در بخش کشاورزی 82 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده است و این تسهیلات مختص طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی بخش کشاورزی است و با توجه به ویژگی و مزیت هر منطقه محدودیتی در تنوع طرح‌ها نیست و یا سقف مشخص شده‌ای در سهمیه تسهیلات در هر شهرستان وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد جبران عقب‌ماندگی اشتغال در این استان را بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و مشاغل خانگی برشمرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی به طرح‌های اشتغال‌زایی کشاورزی، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، مشاغل خانگی و صنایع دستی که سودآوری و بازگشت سرمایه آن زود هنگام است به سرعت تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در هر زمینه‌ای و بخشی جهت مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی ویژه بانوان هم وجود ندارد و برای وثیقه و ضمانت‌نامه‌ بانکی در بخش کشاورزی ملک و یا املاک کشاورزی کفایت می‌کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی این استان هم گفت: از محل 82 میلیارد تومان تسهیلات این بخش در سال جاری تاکنون تعداد یک‌هزار و 367 طرح از سوی متقاضیان تسهیلات بانکی اعلام شده که هزار و 28 طرح آن معرفی شده به ستاد تسهیلات و 811 طرح با مبلغ تسهیلات مورد نیاز 75 میلیارد تومان مدارک آن تکمیل شده است.

به گفته جعفر گرجی‌پور از تعداد کل طرح‌های تکمیلی 217 طرح آن در کارگروه آب و خاک و کشاورزی استان مورد بحث و بررسی و مصوب شده است و تاکنون 125 مورد آن با اعتبار 5 میلیارد و 300 میلیون تومان با بانک عامل عقد قرارداد شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول