اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:

پروانه‌های ساختمانی باید به تایید آتش‌نشانی برسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: باید پروانه ساخت ساختمان‌های مسکونی و تجاری بر اساس تائید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم باشد.

پروانه‌های ساختمانی باید به تایید آتش‌نشانی برسد

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌سازی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها اخذ پایان کار به تائید سازمان خدمات ایمنی مربوط است اما این موضوع در استان قم رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات ملی ساختمان، مسئول ایمنی شهر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز داشت: این موضوع از سوی برخی سازمان‌ها و نهادها جدی گرفته نشده و همکاری‌های لازم در این رابطه صورت نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: باید پروانه ساخت ساختمان‌های مسکونی و تجاری بر اساس تائید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم باشد و در طول مدت عمر ساختمان نیز این نظارت‌ها باید ادامه پیدا کند چرا که تجهیزات ایمنی پس از مدتی فرسوده می‌شوند و باید با تجهیزات جدید تعویض شوند.

جعفری گفت: علاوه بر این مکان‌هایی مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مساجد بزرگ باید طبق نظارت‌های این سازمان ساخت و سازهای خود را انجام دهند.

وی ابراز داشت: شهرهایی که این نکات را در مدیریت خود اعمال کرده‌اند توانسته‌اند تا 50 درصد آسیب‌ها را کاهش دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: بازدیدهای دوره‌ای از ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ زمینه‌های بروز حادثه را از بین خواهد برد و این موضوع نیاز به قانون‌گذاری دارد.

وی با بیان مشکلات نیروهای آتش‌نشانی در خدمت‌رسانی به شهروندان اظهار داشت: شهر قم بافت فرسوده‌ای دارد و این موضوع خدمت‌رسانی به نقاط مختلف شهر را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه واحد پیشگیری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به تازگی راه‌اندازی شده است گفت: فعالیت‌های این واحد می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را کنترل کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطر نشان کرد: هر چه فعالیت‌های واحد پیشگیری بیشتر باشد، وقوع حادثه کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول