اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 64

رضاقلی‌زاده: تئاتر بهترین راه برای تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان هنر تئاتر را در نهادینه کردن ارزش‌ها مفید برشمرد و گفت: تئاتر بهترین راه برای تحکیم بنیان خانواده است.

رضاقلی‌زاده: تئاتر بهترین راه برای تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، پروانه رضاقلی‌زاده نقش تئاتر را در اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان موثر دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که در تئاتر به صورت جدی باید به آن پرداخته شود نقش تئاتر به عنوان هنری برای انتقال فرهنگ، سنن و باورهای یک جامعه است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بهترین راه برای نهادینه کردن ارزش‌ها و سنت‌های جامعه است و در جامعه‌پذیری بچه‌ها نقش زیادی دارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: تئاتر در تقویت حس اعتماد به نفس، غنی‌سازی اوقات فراغت و پرورش شخصیت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است.

وی تئاتر را وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که در خانواده مهم است، بالا بردن قدرت تحمل و کاهش توقعات است و پرداختن به این موضوع برای ما بسیار مهم است.

رضاقلی‌زاده نقش تئاتر را در کاهش اختلافات خانوادگی مؤثر دانست و بیان داشت: کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق تئاتر با هنجارها و رفتارهای مثبت، آشنا شوند و آنها را رعایت کنند.

وی بر استمرار فضای تئاتر و نمایش کودک و بزرگسال در استان تأکید کرد و گفت: 70 تا 80 درصد کودکان و نوجوانان تمایل دارند به تماشای تئاتر بروند و یا نقشی در نمایش بپذیرند، زیرا با دیدن تئاتر تخلیه روانی می‌شوند و با بازی در تئاتر مشکلات خود را بیرون می‌ریزند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: بچه‌ها از طریق تئاتر می‌توانند شخصیت اجتماعی خود را پیدا کنند و جریان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید در طول سال جاری باشد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهر ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول