اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 58

پورمختار: توجه به تعصبات دینی در جشنواره تئاتر مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به تعصبات دینی و مذهبی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تأکید کرد.

پورمختار: توجه به تعصبات دینی در جشنواره تئاتر مد نظر باشد

محمدعلی پورمختار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان بر لزوم برگزاری مستمر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تأکید کرد و اظهار داشت: جشنواره تئاتر موجب رسانه‌ای شدن استان در ایام برگزاری این رویداد فرهنگی می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر رویدادی فرهنگی است که در مدت برگزاری آن در همدان، موجب می‌شود استان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شود و این در گردشگرپذیری همدان نقش مهمی دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یادآور شد: اگر امکانات و برنامه‌های جشنواره تئاتر برای بهره‌گیری برای شهرها و روستاها نیز فراهم شود در ارتقای سطح آگاهی کودکان و نوجوانان این نقاط نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آنچه مد نظر است اینکه جشنواره‌ها با نگاه جدی و ثابت برگزار شوند و با توجه به شرایط و موقعیت‌های استانی جشنواره برگزار شود.

پورمختار گفت: با توجه به حضور هنرمندان و علاقمندان به جشنواره لزوم توجه به بخش گردشگری مانند هتل‌ها احساس می‌شود که همین موقعیت برتری برای استان است.

وی ورود شهرستان‌های استان به جشنواره را دارای ظرفیت‌های مناسبی دانست و گفت: در این شهرها و روستاها هنرمندانی هستند که باید آنها را دخیل دانست که البته نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: برای برنامه‌ریزی برای حضور هنرمندان شهرستانی در جشنواره باید از قبل آنها را شناسایی و ساماندهی کنیم تا آنها نیز بتوانند هنر خود را در این عرصه ارائه کنند.

وی با اشاره به تعصبات دینی و مذهبی در استان همدان خاطرنشان کرد: ما همواره در استان همدان به این مسائل پایبند بوده‌ایم که توصیه می‌کنیم در برگزاری جشنواره تئاتر به این جنبه توجه کنند تا شاهد تنش‌هایی که در گذشته بوده‌ایم، نباشیم.

وی در پایان سخنانش هنر تئاتر را در انتقال مفاهیم اثربخش دانست و گفت: با توجه به اینکه تئاتر هنری زنده و پویاست، هنرمندان حاضر در هنر نمایش با ابتکار خاص خود می‌توانند در قالب نقش قرار گرفته و مفاهیمی که اثر عمیقی دارد را القا کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول