اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 46

صادقی: استفاده از جریان‌های برتر تئاتر دنیا حاصل ثبت جهانی جشنواره است

خبرگزاری فارس: مدرس و پژوهشگر تئاتر گفت: ورود جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌های بین‌المللی سبب می‌شود تا ایران نیز با جریان‌های برتر دنیا ارتباط برقرار کرده و از شیوه‌های روز تئاتر دنیا بهره‌مند شود.

صادقی: استفاده از جریان‌های برتر تئاتر دنیا حاصل ثبت جهانی جشنواره است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، قطب‌الدین صادقی نویسنده،‌ کارگردان و مدرس تئاتر اظهار کرد: ورود جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران در تقویم جشنواره‌های بین‌المللی باعث می‌شود تا گروه‌های ایرانی نیز با جریان‌های برتر دنیا در زمینه‌های مختلف اعم از بحث آموزش، بازیگری، ایده‌پردازی و... ارتباط برقرار کنند و با استفاده از تجربیات آنها شیوه‌های نو را در آثار خود به کار گیرند.

وی گفت: در این راستا باید مراکزی برای تولید و اجرای آثار ایجاد شود و از تولیدات گروه‌های مختلف حمایت شود، هنرمندان نیز باید با ارائه آثار خود مردم را شاداب نگه دارند.

این مدرس تئاتر تصریح کرد: هنرمندان ما نباید به داشته‌های خود قناعت کنند و تمام آثار خود را بر مبنای آن تولید کنند، نیاز است تا با امتحان کردن راه‌های مختلف دست به تجربه بزنند، از طرفی این اقدام بین‌المللی، که برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ما پیش آمده، فرصت مناسبی را برای استفاده از تجربیات گروه‌های حرفه‌ای فراهم کرده است.

وی درباره تفکیک بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز بیان کرد: این اقدامی کاملاً درست است، زیرا تئاتر کودک و تئاتر نوجوان دو دنیای متفاوت دارند، کودک در حال تجربه عقلانیت است و نوجوان در پرتو افکار جدیدی که کشف کرده، معیارهای جدیدی برای خود انتخاب می‌کند.

صادقی افزود: گروه نوجوان به دلیل کشف معیارهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است، به طور مثال نوجوان به دلیل اینکه تحت تأثیر گروه‌های مختلف اجتماعی است، در همه معیارهایی که از خانواده گرفته، تجدید نظر می‌کند و به همین دلیل این دوره سنی خطرناک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر ماه جاری در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول