اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 54

عاطفی: فعالان اصلی تئاتر کودک را برای آموزش به خارج از کشور بفرستید

خبرگزاری فارس: عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک گفت: فعالان اصلی تئاتر کودک را برای آموزش به خارج از کشور بفرستید.

عاطفی: فعالان اصلی تئاتر کودک را برای آموزش به خارج از کشور بفرستید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، حسین عاطفی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایش‌های جشنواره از سطح کیفی خوبی برخوردار بودند اما ایده‌های تکراری داشتند، اظهار داشت: بیشتر آثار جشنواره از لحاظ کیفیت قابل قبول بودند اما ایده و شیوه اجرای آنها کمی تکراری بود. این نمایش‌ها ضعیف نبودند اما کار خلاقانه و نوآوری کمتر در آنها وجود داشت، با این حال دو نمایش خلاق و فوق‌العاده درخشان داشتیم که ایده‌های جذاب و بدیعی داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که نمایش‌های مخاطب کودک چه تفاوتی با نمایش‌های گروه نوجوان داشت، توضیح داد: در مجموع نمایش‌هایی که دیدم تفاوت زیادی در کیفیت تئاتر کودک با نوجوان مشاهده نکردم. نمایش‌ها اختلاف زیادی از لحاظ کیفی با هم نداشتند. به خوبی می‌توانستند با این دو گروه از مخاطبان ارتباط برقرار کنند. بسیاری از آنها فارغ از مقوله سرگرمی و تفریح برای مخاطبانشان آموزنده هم هستند. تعدادی از نمایش‌ها نیز کار‌های خلاقانه تصویری داشتند که می‌تواند برای مخاطب جذاب هم باشد.

این عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه باید از جوانان مستعدی که در عرصه تئاتر کودک و نوجوان به صورت مداوم کار می‌کنند، حمایت کرد از مسئولان خواست برای آموزش بیشتر به این جوانان دوره‌ای‌ آموزشی برگزار کنند و برای تقویت داشته‌های علمی و عملی آنها هزینه کنند.

وی با بیان اینکه تعداد فعالان اصلی این عرصه به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد، گفت: این افراد تمام وقت و زندگی‌شان را برای این کار می‌گذارند. مسئولان هنرهای نمایشی می‌توانند این افراد را که تعداد آنها هم کم است به دوره‌های آموزشی در خارج از کشور بفرستند تا در کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت یک هفته‌ای شرکت کنند آنها با حضور در این کارگاه‌ها هم با تکنیک‌های روز بین‌المللی آشنا می‌شوند و هم تجربیات تازه‌ای به تجارب خود اضافه می‌کنند.

عاطفی ابراز داشت: هزینه‌ این دوره‌ها برای این تعداد از فعالان نمایش کودک و نوجوان شاید به 50 میلیون تومان هم نرسد اما نتیجه‌ حضور در این دوره‌های آموزشی چندین برابر این مقدار است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول