اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

کاهش 20 درصدی جرائم در سال 90

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: سال گذشته شاهد کاهش 20 درصدی جرائم در سطح کشور بوده‌ایم.

کاهش 20 درصدی جرائم در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با علما و مراجع تقلید ابراز کرد: شعار هفته ناجا در سال جاری «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ماست» تعیین شده و نیروی انتظامی تلاش می‌کند در زمینه حل مشکلات عمومی مردم و افزایش نظم و انضباط اجتماعی کارآمدتر از گذشته باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های فناوری در عصر جدید افزود: این مسئله در کنار رفاه اجتماعی، مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد زیرا موجب وسیع‌تر و پیچیده‌تر شدن جرائم شده و تبهکاران از تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امروزه مجرمان می‌توانند سرقت‌هایی را از راه دور و از طریق فضای مجازی انجام دهند که یکی از روش‌های آن «فیشینگ» است.

وی ادامه داد: تجمیع اطلاعات کارت‌های اعتباری در یک بانک اطلاعاتی یکی از شیوه‌های سرقت است که امروزه توسط کلاهبرداران اینترنتی انجام می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی از پیشرفت‌های تکنولوژیی عقب نمانده است گفت: اکنون توان پلیس نسبت به رفع نیازهای جدید افزایش یافته و شکافی که در این زمینه وجود داشت رفع شده است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در حال حاضر میزان صدور گواهی‌نامه‌های رانندگی و دیگر مدارک مربوطه بیش از 10 برابر شده و این مهم از طریق پیشرفت در فناوری‌ها و افزایش کارآمدی نیروی انسانی حاصل شده است.

وی افزود: پذیرش نیروی جدید در نیروی انتظامی پیچیده‌تر شده و چشم‌پوشی از خطا بسیار کاهش یافته است ضمن اینکه توجه به معنویت و برگزاری دوره‌های بصیرت نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه دوره‌های بصیرت‌افزایی اکنون برای تمام کارکنان نیروی انتظامی در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: مسئولان سطوح میانی و بالا نیز دوره‌های ویژه را در قم می‌گذرانند.

فرمانده نیروی انتظامی از زیر پوشش قرار گرفتن سالانه 40 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در زمینه آموزش‌های بصیرت‌افزایی خبر داد و بیان داشت: این دوره‌ها با استقبال کارکنان نیز روبه‌رو شده و آنها خواستار افزایش زمان دوره‌های آموزشی هستند.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی جرائم در سال 90 افزود: کیفیت جرائم افت زیادی داشته و سالم‌سازی محیط در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته ضمن اینکه سبد معیشتی کارکنان و تأمین نیازهای ضروری آنها نیز مورد توجه بوده است.

احمدی‌مقدم سال گذشته را بهترین سال جمهوری اسلامی از نظر امنیت دانست و گفت: اقدامات خوب سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در مناطق مرزی موجب کاهش شدید مشکلات شده است.

وی خاطر نشان کرد: سرعت کشف جرائم نیز افزایش یافته و اکنون 90 تا 100 درصد جرائم سنگین نیز شناسایی و کشف می‌شوند ضمن اینکه قوه قضاییه همکاری لازم را به منظور محاکمه مجرمان داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه میزان تلفات جانی تصادفات رانندگی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است عنوان داشت: اگر بر اساس روند سابق تصادفات افزایش می‌یافت اکنون باید شاهد 55 هزار کشته در تصادفات رانندگی می‌بودیم.

وی بیشترین جرائم کنونی کشور را مربوط به اعتیاد و خرده‌فروشی مواد مخدر دانست و افزود: اکنون در سراسر کشور شاهد کاهش چشمگیر جرائمی چون قتل، سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی هستیم و میزان این‌گونه جرم‌ها با 15 سال قبل برابری می‌کند در حالیکه میزان جرائم در سراسر جهان رو به افزایش است.

احمدی‌مقدم با اشاره به حوزه اخلاق و تهاجم فرهنگی شدید دشمنان در این خصوص ابراز کرد: در این زمینه برخی بخش‌های دیگر که متولی هستند در حد مطلوب ظاهر نشده‌اند اما نیروی انتظامی در زمینه کاهش جرائمی چون مواد مخدر، اغفال و فریب دختران، پارتی‌های زیرزمینی و دیگر موضوعات ضد اخلاقی فعالیت گسترده‌ای داشته است ولی اگر دیگران همکاری بیشتری داشتند این کاهش بیشتر نمایان می‌شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول