اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی به فارس خبر داد

کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در 5 ماهه نخست امسال

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته خراسان‌رضوی موفق به کسب رتبه نخست در کاهش تصادفات جانی شد.

کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در 5 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ حمیدرضا جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات پلیس راهور خراسان‌رضوی ویژه دهه کرامت در سطح استان و پایتخت معنوی ایران اظهار داشت: در ایام میلاد امام رضا(ع) جمع کثیری از عاشقان اهل بیت(ع) وارد مشهد شده و مشهد مقدس شاهد جمع زیادی از زائران خواهد بود که در همین راستا اقدامات ویژه‌ای برای دهه کرامت پیش‌بینی شده است.

وی خطاب به کاروان‌های پیاده‌ای که همزمان با میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) قصد عزیمت به مشهد مقدس دارند، گفت: حتما کاروان‌های پیاده و سواره نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم؛ همچنین کاروان‌های پیاده به صورت جدی مراقبت‌های لازم در جاده‌های کشور را مدنظر قرار دهند و از مشعل‌های الکتریکی نیز استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از رانندگانی که در روزهای پایانی فصل تابستان قصد بازگشت دارند خواستاریم که پیش از سفر برنامه سفر خود را تنظیم کنند و در مسیر بازگشت به نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند.

وی در مورد عواملی که بیشترین تصادفات را رقم می‌زنند، اظهار کرد: خستگی و خواب‌آلودگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب بسیاری از تصادفات جاده‌ای می‌شود بنابراین از رانندگان می‌خواهیم که پیش از سفر مقصدهای استراحت موقت خود را مشخص کنند.

کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در 5 ماهه نخست امسال

وی در ادامه در پاسخ به سوال فارس در ارتباط با کاهش تصادفات منجر به فوت در پنج ماهه نخست سال جاری گفت: آمار تصادفات خوشبختانه در سال 90 بسیاری کاهش یافت به گونه‌ای که خراسان‌رضوی موفق به کسب رتبه اول در کاهش فوتی‌ها در درون شهری و برون شهری شد.

جعفری یادآور شد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون نیز برای حفظ این رتبه و جایگاه اقداماتی را داشتیم به گونه‌ای در پنج ماهه نخست امسال شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت هستیم. 

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در زمینه آموزش نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات نقش بسیار حائز اهمیتی دارند؛ مطبوعات و خبرگزاری‌ها در برخی اوقات تنها با انعکاس واقعه‌ای تلخ می‌توانند تاثیرگذاری فراوانی بر مردم داشته باشند.

فعالیت 24 ساعته 140 دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری در سطح مشهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر نحوه کنترل و ثبت تخلفات توسط دوربین‌های سطح شهر، ضمن تاکید بر ثبت تمام تخلفات توسط این دوربین‌ها اظهار داشت: در سطح شهر مشهد مقدس یکصد و 40 دوربین در دو نوع ثبت تخلفات و نظارت تصویری وجود دارد که به صورت 24 ساعته درحال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: برخی اوقات از سوی رانندگان مطرح می‌شود که در شب هنگام این دوربین‌ها تخلفات را ثبت نمی‌کند در حالی که باید اذعان کرد این دوربین‌ها در هر زمانی از روز تخلفات را ثبت کرده و سپس قبض جریمه به همراه تصویر پلاک و جزئیات تخلف به آدرس منزل شخص متخلف ارسال می‌شود.

تعلیق مربیان متخلف آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی؛ کاهش سهمیه آموزشگاه‌های متخلف

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلفات آموزشگاه‌های راهنمایی رانندگی و یا مربیان این آموزشگاه‌ها گفت: در بحث آموزشگاه‌های راهنمایی رانندگی به صورت جدی با متخلفان اعم از خود آموزشگاه و یا مربیان آن برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر نظارت‌های مستمر بر آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: در برخی اوقات شاهدیم که برخی مربیان در حین آموزش مرتکب تخلفاتی می‌شوند که در این راستا با مربیان متخلف برخورد صورت می‌گیرد البته این تخلفات برخی اوقات سبب تعلیق مربیان نیز می‌شود.

جعفری تصریح کرد: همچنین بر آموزشگاه‌ها نیز نظارت جدی صورت می گیرد به گونه‌ای که اگر آموزشگاهی مرتکب تخلفی شود با او برخورد جدی می‌شود؛ ابطال مجوز آموزشگاه و یا کاهش سهمیه از جریمه‌هایی است که برای آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی متخلف اعمال می‌شود.

تصادفات تا 3 میلیون و 150 هزار تومان نیاز به تماس با پلیس ندارد

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تماس‌های مکرر شهروندان برای هرتصادفی با پلیس تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم که برای تصادفات تا 3 میلیون و 150 هزار تومان با پلیس تماس نگیرند؛ چراکه طبق قانون و با نظر کارشناس بیمه موضوع حل شده و نیاز به حضور پلیس ندارد.

وی افزود: بیش از 50 درصد تخلفات درحال حاضر به دلیل عدم رعایت فاصله، تغییر مسیرها و حق تقدم و عبور به وقوع می‌پیوندد؛ بنابر این مقصر در این گونه تصادفات که ناشی از این سه عامل باشد به راحتی مشخص شده و نیاز به حضور پلیس نیست.

جعفری خاطرنشان کرد: البته اگر در تشخیص مقصر و عامل اختلافی بود شهروندان می‌توانند با پلیس تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول