اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات آستارا خبر داد

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه چلوند آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات آستارا گفت: برای نخستین بار 400 هزار قطعه بچه ماهی استخوانی شیلات در رودخانه «چلوند» زایشگاه طبیعی ماهیان سفید غرب گیلان در آستارا رهاسازی شدند.

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه چلوند آستارا

صادق خاصی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به نخستین مرحله رهاسازی ماهیان در رودخانه چلوند، اظهار کرد: در این مرحله تعداد 400 هزار قطعه بچه ماهی سفید سه گرمی با هدف بازسازی ذخایر ماهیان سفید دریای خزر در مصب رودخانه چلوند رها سازی شده است.

وی، با اشاره به اینکه سهمیه امسال بچه ماهی آستارا توسط شیلات حدود 5 میلیون قطعه تعیین شده است، افزود: امیدواریم تا اواخر تیرماه جاری مراحل باقیمانده این طرح را در رودخانه مذکور به اجرا بگذاریم.

رئیس شیلات آستارا درباره طرح توسعه کشاورزی در سطح شهرستان آستارا، ابراز کرد: در راستای توسعه آبزی پروری، یک شرکت در قالب تعاونی مهر کشاورزی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرف تاسیس است که به‌زودی در قالب طرح توسعه کشاورزی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی، با بیان اینکه ظرفیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این طرح 22 نفر است، تصریح کرد: این شرکت تعاونی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری دریای خزر فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، رودخانه چلوند در 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا قرار دارد و از مهم‌ترین زایشگاه‌های طبیعی ماهیان سفید غرب گیلان است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول