اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل شیلات گلستان خبر داد

آغاز رهاسازی 102 میلیون قطعه بچه ماهی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل شیلات گلستان از آغاز عملیات رهاسازی بیش از 102 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در حوزه‌های آبی دریای خزر خبر داد.

آغاز رهاسازی 102 میلیون قطعه بچه ماهی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شیلات گلستان، علی‌اکبر پاسندی گفت: بچه ماهیان رها شده شامل سه گونه سفید، کپور و کلمه هستند که در دو رودخانه گرگانرود و قره‌سو رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این بچه ماهیان بعد از سه تا چهار سال در سبد غذایی صیادان سخت‌کوش استان قرار می‌گیرند تصریح کرد: گونه‌های سفید و کلمه مختص استان است که تنها در گلستان تکثیر و رهاسازی می‌شود.

پاسندی تصریح کرد: سه گونه بچه ماهی استخوانی سفید، کپور و کلمه از غذاهای اصلی انوع ماهیان خاویاری است که رهاسازی آن در تولید و تغذیه ماهیان خاویاری بسیار مؤثر است.

مدیرکل شیلات استان گلستان یادآور شد: برای تکثیر بچه ماهی استخوانی از ظرفیت 8 هزار قطعه ماهی مولد استفاده شده است.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی تولید و رهاسازی بچه ماهی استخوانی نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه عملکرد شیلات گلستان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نسبت به برنامه ابلاغی سازمان شیلات ایران به استان نیز 30 درصد بیشتر بوده است.

پاسندی با بیان اینکه عملیات تکثیر بچه ماهیان استخوانی در سطح 98 هکتار از منابع آبی و استخرهای تکثیر و پرورش استان انجام شده است خاطر نشان کرد: از مجموع 102 میلیون قطعه ماهی تولیدی امسال، 61 میلیون قطعه در سد وشمگیر و 41 میلیون قطعه در استخر مرکز تکثیر و پرورش و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی بندرترکمن (کلمه سیجوال) تکثیر شده است.

مدیر کل شیلات استان گلستان به ساحل‌نشینان دریای خزر توصیه کرد: با توجه به اینکه شیلات استان برای تولید بچه ماهیان زحمات و هزینه زیادی را متحمل شده است، در زمان رهاسازی از حضور در دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول