اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان اردبیل خبر داد

رهاسازی 1.2 میلیون بچه ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: با هدف توسعه و رونق آبزی‌پروری در استان اردبیل امسال یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی طبیعی و نیمه‌طبیعی استان اردبیل رهاسازی شده است.

رهاسازی 1.2 میلیون بچه ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان رهاسازی این تعداد بچه ماهی در اردبیل اظهار داشت: با هدف بازسازی منابع آبی طبیعی و نیمه‌طبیعی این رهاسازی در آبگیرها و آب‌بندهای شهرهای مختلف استان انجام شده تا برای اولین بار بتوانیم به بخشی از نیازها و مطالبات مردم در استفاده از آبزیان متنوع پاسخ دهیم.

وی هدف از این اقدام را فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان و افزایش این رویه در سطح جامعه توصیف کرد و افزود: از این طریق قصد داریم صید با قلاب را ترویج و از منابع طبیعی و نیمه‌طبیعی آب نیز بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

واعظی با اعلام اینکه این منابع آبی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما از این منبع ارزشمند و بلااستفاده بهره برده و تلاش می‌کنیم پرورش ماهیان در تنوع و گونه‌های مختلف انجام شود که در این زمینه در کنار توسعه فرهنگ مصرف یک حرکت انقلابی را نیز در افزایش تولید آبزیان در استان اردبیل شاهد هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه تولید ماهی در اردبیل به بیش از 3 هزار و 500 تن افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 300 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال شده است.

وی به فعالیت 200 استخر دومنظوره در استان اشاره کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ آبزی‌پروری، حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال مولد از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در راستای افزایش تولید ماهی در اردبیل است.

به گزارش فارس، مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل همچنین با اشاره به طرح رهاسازی ماهی در دریاچه شورابیل برای اولین بار اضافه کرد: 5 میلیون قطعه بچه ماهی در دو نوع سردابی و گرمابی در آب‌های آزاد و مزارع پرورش ماهی رهاسازی شده و پرورش آنها در اولویت است.

واعظی بیان کرد: رهاسازی بچه ماهی‌ها همه ساله به منظور تولید ماهی و همچنین فراهم کردن زمینه مساعد برای ورزش صید ماهی با قلاب انجام می‌شود که امسال اولین فاز اجرای این طرح در دریاچه شورابیل انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر انواع ماهی از جمله کفور به تعداد 100 هزار قطعه در دریاچه شورابیل اردبیل آزادسازی شده است.

واعظی در پایان افزود: علاقمندان به صید ماهی می‌توانند در فصول صید با اخذ پروانه از اداره شیلات در کنار صید ماهی به سرگرمی مورد علاقه خود نیز بپردازند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول