اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

رهاسازی 314 هزار قطعه ماهی در سدهای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از رهاسازی 314 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای معیشتی و سدهای خاکی استان خبر داد.

رهاسازی 314 هزار قطعه ماهی در سدهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد صمدزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال، 314 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از چهار گونه رایج پرورشی در استان در سدهای خاکی و استخرهای دو منظوره معیشتی رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ترویج پرورش ماهیان گرمابی همچون سال‌های قبل صورت گرفته است، ادامه داد: میزان رهاسازی در استخرهای دو منظوره معیشتی 65 هزار قطعه و در سدهای خاکی 169 هزار قطعه است.

صمدزاده با اشاره به اهمیت عرضه بهداشتی محصولات آبزی‌پروری در ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه و افزایش تقاضا برای این تولیدات افزود: این امر در میان‌مدت، رغبت و تمایل مردم برای مصرف محصولات آبزی‌پروری را بیشتر و با افزایش تقاضا در بازار مصرف، راه برای توسعه مراکز پرورشی و در کنار آن اشتغال مولد در این بخش تولیدی - اقتصادی، از رشد قابل توجهی برخوردار می‌شود.

وی از حمایت شورای شهر و شهرداری تبریز در ایجاد و راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات آبزی‌پروری در داخل محدوده کلان شهر تبریز خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل مناسب از نظر امکانات دسترسی و سایر مسائل اجتماعی، توسط کارگروه توسعه کشاورزی به صورت تخصصی و کارشناسی انتخاب و با استفاده از حمایت‌های سازمان شیلات ایران، مقدمات ایجاد آن فراهم خواهد شد و از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیاز تامین می‌شود.

صمدزاده با بیان اینکه بر اساس توافقات اولیه در چارچوب این امر، فاز اول این بازارچه به عرضه فرآورده‌های آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد، گفت: با توسعه و تکمیل و نصب تجهیزات، فازهای بعدی به عرضه محصولات پروتئینی اختصاص داده خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اخذ موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان برای آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: با توافقات به عمل آمده، آب این چاه‌ها برای پرورش آبزیان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول