اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان:

امنیت دریای خزر بدون هیچ تهدیدی برقرار است

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با بیان اینکه در دریای خزر هیچ تهدید وجود ندارد، گفت: گشت‌های دریایی ما در خزر با هدف پیام صلح و دوستی و ایجاد امنیت بدون دخالت کشورهای خارجی انجام می‌شود.

امنیت دریای خزر بدون هیچ تهدیدی برقرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال جنگ بر ایران تحمیل شد، اظهار کرد: نسل کنونی دوران هشت سال دفاع مقدس و زمان امام (ره) را درک نکردند و لازم است  آنچه در این جنگ رخ داده تجزیه و تحلیل شود تا نسل امروز راه را گم نکند.

وی با تاکید بر ضرورت یادآوری ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان، افزود: صدام پس از سقوط رژیم طاغوت با حمله به ایران می‌خواست خود را سردار قادسیه معرفی کند.

فرمانده ارشد آجا در گیلان با اشاره به حمله 192 فروند هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی عراق در 31 شهریور سال 59 به ایران اذعان کرد: ایران با 140 فروند هواپیمای جنگی زیرساخت‌های رژیم بعثی را مورد هدف قرار داد و صدور نفت عراق از 3 میلیون بشکه به 250 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

وی، درباره آغاز جنگ تحمیلی بیان کرد: صدام در ساعت 13.45 دقیقه 31 شهریور سال 59 جنگ رسمی علیه ایران را با شلیک نخستین گلوله آغاز کرد.

حکیمی با بیان اینکه صدام قدرت نفوذ کلام امام (ره) و ولایت در بین مردم ایران را نادیده گرفته بود، خاطرنشان کرد: مردم ایران پس از حمله عراق برای مقابله با این رژیم بعثی بسیج شدند.

وی با تصریح بر اینکه عراق در ابتدای جنگ حدود 335 فروند هواپیمای جنگی و چهار هزار تانک و 300 بالگرد داشت و غربی‌ها از او حمایت می‌کردند، یادآور شد: رزمندگان اسلام در طول جنگ 600 فروند از هواپیماهای عراق را نابود کردند اما رژیم بعثی در پایان جنگ باز هم 600 فروند هواپیما داشت.

حکیمی ترس از صدور انقلاب اسلامی و سقوط رژیم دیکتاتور صدام را از جمله دلایل جنگ علیه ایران نامید و خاطرنشان کرد: دسترسی به آب‌های آزاد از دیگر دلایل حمله عراق به ایران بود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی حمله صدام به ایران سقوط انقلاب اسلامی بود، متذکر شد: پیروزی سریع و برق‌آسا راهبرد عراق در ابتدای جنگ بود که در این زمینه موفق نشد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش راهبرد عراق در جنگ تحمیلی را شکست خورده اعلام کرد و افزود: صدام پس از هشت سال نبرد، شکست را پذیرفت.

وی درباره کمک 80 میلیارد دلاری کویت و عربستان و 11 میلیارد دلاری فرانسه در جنگ تحمیلی به عراق افزود: رزمندگان اسلام با تدابیر امام (ره) جنگ را مدیریت کردند و پیروز شدند.

حکیمی حضور بنی‌صدر و وجود اختلاف سلیقه را موجب به تاخیر افتادن حملات ایران دانست و تصریح کرد: پس از خروج بنی‌صدر از ایران ارتش توانست نخستین عملیات موفق خود را با نام «ثامن‌الائمه» که منجر به شکست حصر آبادان شده بود، با موفقیت به انجام برساند.

وی با گرامیداشت فرماندهان شهید مانند سرلشکر فکوری، نامجو، کلاهدوز و... ابراز کرد: در زمان طاغوت ارتش در بحث آموزش 100 درصد وابسته به خارج بود اما اکنون به طور کامل این وابستگی قطع شد و اخیرا نیز مراسم دانش‌آموختگی ارتش برگزار شد.

حکیمی مسئولیت برقراری امنیت را از وظایف مهم ناوگان شمال عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در دریای خزر هیچ تهدیدی وجود ندارد، اذعان کرد: گشت‌های دریایی ما با هدف پیام صلح و دوستی بوده و قصد ما دفاع و ایجاد امنیت بدون دخالت کشورهای خارجی در منطقه صورت می‌گیرد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با اشاره به ساخت ناوچه‌های موشک‌انداز خاطرنشان کرد: ساخت ناوچه‌های موشک‌انداز در شمال و جنوب ادامه دارد و به صورت بومی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول