اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزودی

مشکل آب شرب اسپکه و فنوج در سیستان‌وبلوچستان برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفره غنی آب زیرزمینی در جلگه چاه هاشم ایرانشهر، به‌ طور کلی آب اسپکه و فنوج حل می‌شود.

مشکل آب شرب اسپکه و فنوج در سیستان‌وبلوچستان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمدسعید اربابی عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش فنوج از توابع شهرستان نیکشهر به بیان گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در چند ماه گذشته در زمینه مسائل مختلف بخش فنوج و حوزه انتخابیه پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم بخش فنوج، راه ارتباطی است که در صورت آسفالت راه جدید فنوج به تنگ سرحه از طریق کلدر علاوه بر حل مشکل بخش 45 هزار نفری بخش فنوج، راه ارتباطی جنوب استان سیستان‌وبلوچستان به استان کرمان و هرمزگان متصل می‌شود.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای اتمام هرچه سریع‌تر این مسیر از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به زودی کارهای باقیمانده آن انجام خواهد شد.

نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر قبلی فنوج از طریق بخش بنت، 140 کیلومتر است که پیچ‌های تند و پرتگاه‌های وحشتناک دارد و اغلب منجر به تصادفات گوناگون و دلخراش می‌شود.

اربابی گفت: اما مسیر جدید علاوه بر اتصال بخش فنوج به جاده ترانزیتی چابهار-ایرانشهر تنها 35 کیلومتر بوده و نسبت به مسیر قبلی 80 کیلومتر کوتاه‌تر است.

وی همچنین بیان داشت: مشکل آب شرب منطقه نیز با انتقال آب از طریق جلگه چاه هاشم به طول 100 کیلومتر به زودی مرتفع می‌شود و کارهای مطالعاتی آن انجام شده است.

نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سفره غنی آب زیرزمینی در جلگه چاه هاشم ایرانشهر، به طور کلی آب شهر اسپکه و فنوج حل خواهد شد و مردم دیگر در این زمینه دغدغه‌ای نخواهند داشت.

اربابی بیان کرد: با توجه به شهرستان شدن فنوج در آینده نزدیک و جمعیت 12 هزار نفری فعلی فنوج، سفره آب زیرزمینی و چاه‌های موجود کافی نیست و اکنون آبرسانی به شهر فنوج با تانکر انجام می‌شود و مردم در بحث آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند.

وی همچنین از استقرار نمایندگی بیمه خدمات درمانی شعبه فنوج و بیمه ایرانیان خبر داد و گفت: با توجه به بیمه شدگان روستایی و کارکنان و نیز مسیر 140 کیلومتری تا مرکز شهرستان، راه‌اندازی این خدمات بیمه‌ای در شهر فنوج ضروری است.

×اکتشاف معدن‌های فنوج موجب اشتغال پایدار می‌شود

نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش فنوج از ظرفیت معدنی بسیار خوبی برخوردار است که با اکتشاف معدن‌های تیتانیوم، سنگ آهن و گوگرد علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار شاهد رشد و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

اربابی خواستار حل مشکلات موجود در ارتباط با استخراج معادن و کمک و همکاری سرمایه‌گذاران این بخش شد.

وی از مسئولان خواست مشکلات سرمایه‌گذاران را حل تا با دلگرمی بتوانند در استخراج و فرآوری مواد معدنی کار کنند.

نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی مواقع سرمایه‌گذاران حاضر هستند ده‌ها میلیارد تومان از سرمایه شخصی خود را و بدون گرفتن تسهیلات بانکی در مناطق مختلف استان سرمایه‌گذاری کنند در حالی که به خاطر چند بشکه گازوئیل برای استفاده دستگاه‌های سنگین، حاضر به هزینه‌کردن نیستند.

بخشدار فنوج نیز در ادامه این جلسه گفت: بخش فنوج با 45 هزار نفر در 140 کیلومتری مرکز شهرستان نیکشهر قرار دارد.

جمشید سارانی از اقدامات عمرانی دولت تقدیر و تشکر کرد و خواستار اتمام آسفالت جاده فنوج به تنگ سرحه از مسیر کلدر و اتصال این بخش به جاده ترانزیتی با 35 کیلومتر، احداث پل فنوج به محترم‌آباد، حل مشکل آبرسانی به شهر فنوج، راه‌اندازی دانشگاه پیام نور و انتقال آب از جلگه چاه هاشم به شهر فنوج شد.

×طی دو ماه آینده چارت اداری فنوج آغاز به‌کار می‌کند

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مردم فنوج در مسجد جامع این شهر دیدار و به ایراد سخنانی پرداخت.

اربابی از پیگیری‌های خوب شورای اسلامی شهر فنوج تقدیر و تشکر کرد.

وی با محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام توسط ایادی استکبار جهانی و تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: تحریم کشور ایران اسلامی توسط دشمنان و فشار اقتصادی برای رسیدن به اهداف خود هیچ خللی در پیشرفت و عمران و آبادانی این کشور ایجاد نخواهد کرد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از خواسته‌های بحق و چند ساله مردم بخش فنوج، ارتقای فنوج به شهرستان است که پیگیری‌های لازم در گذشته انجام شده و اکنون طی چند ماه اخیر این پیگیری‌ها تشدید شده و چندین جلسه با مسئولان مربوطه در تهران برگزار شده است.

اربابی افزود: بخش فنوج برای ارتقاء به شهرستان تاییدیه‌های لازم استانداری و اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور و کمیسیون‌های مختلف نهاد ریاست جمهوری را گرفته است.

وی بیان کرد: در آخرین جلسه، رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در هفته گذشته عنوان کرد که به مردم بخش فنوج اعلام شود پیگیری ارتقای بخش فنوج به شهرستان تمام شده و طی دو ماه آینده اعلام خواهد شد و تا دهه فجر چارت اداری و فرمانداری آغاز به‌کار خواهد کرد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تحقق این امر شاهد توسعه و عمران و آبادانی این منطقه خواهیم بود.

اربابی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه پیام نور و اخذ موافقت اولیه آن خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم در راه‌اندازی دانشگاه پیام نور انجام شده و قرار است شعبه‌ای از دانشگاه پیام نور در نیکشهر یا ایرانشهر در فنوج راه‌اندازی شود.

وی از مساعدت و همکاری مردم و شوراهای اسلامی شهر و مسئولان تقدیر و تشکر کرد و افزود: ساختمان، خودرو و امکانات اولیه برای راه‌اندازی دانشگاه پیام نور رایگان تأمین شده و دانشجویان در سال‌جاری در کلاس‌های این دانشگاه شرکت خواهند کرد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه نزول رحمت الهی و بارندگی چند روز گذشته را لطف خداوند متعال و کاهش مشکلات مردم ناشی از خشکسالی دانست و طلب استمرار بارش‌ها از بارگاه الهی کرد.

پیگیری راه ارتباطی فنوج به جاده ترانزیتی از مسیر تنگ سرحه، پیگیری جاده ارتباطی فنوج به استان کرمان از مسیر کتیچ، ضعف مدیریت در آبرسانی به روستاها به دلیل بروز خشکسالی، تأمین آب شرب شهر فنوج، پیگیری احداث مرکز درمان بستر فنوج، ایجاد پست برق اسپکه و رفع مشکل افت شدید ولتاژ برق، راه‌اندازی دانشگاه پیام نور در فنوج، راه‌اندازی دفتر بیمه خدمات درمانی در فنوج، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استخراج معادن بخش فنوج، مشکلات کمبود نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش، انتقال بی‌ضابطه معلمان از مناطق محروم به مناطق برخوردار، پیگیری کاهش تعرفه برق شهرستان نیکشهر در آینده نزدیک از مهم‌ترین خواسته‌های مردم در دیدار با نماینده‌شان بود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول