اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر:

ایران 124 میلیارد مترمکعب آب دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت: در کشور 124 میلیارد مترمکعب آب وجود دارد.

ایران 124 میلیارد مترمکعب آب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ایمانی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: عدم آشنایی کامل با نیازهای بازار، مدیریت کشاورزی و تنش‌های محیطی به ویژه سرمازدگی از مهم‌ترین موانع فراروی تولید بادام در کشور است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در تولید 16 میوه جایگاه اول تا 16 دنیا را در اختیار دارد، گفت: در این راستا در تولید پسته، انار و زعفران رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

ایمانی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد باغات کشور از امتیاز درجه یک برخوردار است، گفت: 43 درصد از باغات نیز امتیاز درجه دو، و درجه چهار و مابقی باغات نیز دارای درجه سه است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 124 میلیارد مترمکعب آب وجود دارد، گفت: از این مقدار 9 میلیارد مترمکعب آب در کشور مصرف می‎شود و 5 میلیارد مترمکعب آب نیز از کشور خارج می‎شود که با برنامه‌های دقیق نباید بگذاریم این مقدار آب از کشور خارج شود.

ایمانی متوسط بارندگی در جهان را 820 میلی متر اعلام کرد و افزود: میزان بارندگی در آسیا 645 میلی متر است و میزان متوسط بارندگی در ایران 240 میلی متر است.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با اشاره به اینکه ایران یک هزارم بارندگی جهان را در اختیار دارد، گفت: امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام شده بتوانیم از این آب به نحو احسن در راستای پیشرفت و آبادانی ایران استفاده کنیم.

نخستین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مدیرکل امور میوه‌های کشور، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول