اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حجمی بالغ بر 850 متر مکعب

مخازن آب شرب بازفت کوهرنگ لایروبی شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آبفار شهرستان کوهرنگ گفت: مخازن بخش بازفت این شهرستان با حجمی بالغ بر 850 متر مکعب لایروبی شد.

مخازن آب شرب بازفت کوهرنگ لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پرویز حسن‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب روستاهای این شهرستان، اظهار داشت: تلاش در راستای ارتقای سلامت آب شرب روستائیان یکی از مهمترین رسالت‌ها و اهداف مورد نظر ما است که تاکنون اهتمام ویژه‌ای در رابطه با آن به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: لایروبی، شست‌و‌شو، گندزدایی و نصب کلریناتورهای گازی از جمله فعالیت‌هایی است که سطح سلامت آب آشامیدنی روستائیان را افزایش می‎دهد.

حسن‌زاده، اطمینان از مصرف آب سالم و ارائه خدمات مطلوب به مصرف‌کنندگان آب شرب در روستاها را منوط به تمیزی و عاری از میکروب‌های بیماری‌زا بودن مخازن و خطوط انتقال آب دانست و گفت: در این راستا امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهرنگ با هماهنگی مردم و حضور کارشناسان مراکز بهداشتی و بهورزان خانه‌های بهداشت توسط آب‌داران روستایی اقدام به لایروبی مخازن بخش بازفت کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: این لایروبی با حجمی بالغ بر 850 متر مکعب انجام گرفت که علاوه بر لایروبی و شست‌وشو، عملیات سوپر کلریناسیون نیز انجام شد.

حسن‌زاده تصریح کرد: با این اقدام، پس از آبگیری مخازن ذخیره‌سازی آب مجددا وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی به دیگر اقدامات این سازمان در راستای بهره‌مندی افراد از آب شرب سالم اشاره کرد و افزود: آب شرب مجتمع 10 روستایی با 30 هزار و 64 نفر جمعیت ساکن در روستاهای تبرک، چمن گلی، تبرک علیا، فریک، تبرک سفلی، چم قلعه، قلعه تبرک، شهرک تلورد و حسین‎آباد از چشمه پرآب و صعب‎العبور تبرک تأمین می‌شود که به صورت مستمر توسط یک دستگاه کلرزن گازی گندزدایی می‌شود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: 26 هزار و 722 نفر جمعیت در قالب 123 روستا در شهرستان کوهرنگ از آب آشامیدنی سالم بهره‎مند هستند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول