اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

روابط عمومی‌ها باید دیپلماسی عمومی داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر پرهیز روابط عمومی‌ها از دیپلماسی تبلیغی گفت: روابط عمومی‌ها باید به جای تبلیغ، دیپلماسی عمومی داشته باشند.

روابط عمومی‌ها باید دیپلماسی عمومی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری زنجانی ظهر امروز در نهمین نشست شورای روابط عمومی مناطق یک دانشگاه‌های علوم پزشکی به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند ظاهر دولت‌های غربی دموکراتیک به نظر می‌رسد، ولی اقدامات آنها انسان را به یاد دوران جاهلیت می‌اندازد.

وی همچنین از خارج شدن نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی ابراز تاسف کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، روابط عمومی را بازخورد افکار عمومی اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین وجه روابط عمومی‌ها شناسایی افکار مخاطب برای دستگاه‌ها است.

وی دیگر وجه روابط عمومی‌ها را شناساندن عملکرد دستگاه‌ها برای مخاطبان دانست و گفت: داشتن ابزار فناوری جدید از الزامات روابط عمومی‌ها برای پیشبرد امور است.

سروری زنجانی استفاده از فضای مجازی و نیروی با انگیزه را از دیگر ابزارهای لازم برای توانمند سازی روابط عمومی‌ها به عنوان عامل ایجاد رابطه بین مردم و مدیریت اعلام کرد.

وی بر وجود تعامل بین مدیران با محیط تاکید کرد و گفت: در عصر انقلاب اطلاعات داشتن استراتژی خاص از ضروریات محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، روابط عمومی‌ها را چشم و گوش مدیریت اعلام کرد و افزود: مدیریت باید از ظرفیت روابط عمومی‌ها نهایت استفاده را بکند.

وی تاکید کرد: در عصر حاضر مدیریت تاثیر گذار، بدون داشتن روابط عمومی موفق و آگاه به امور امکان‌پذیر نیست.

سروری زنجانی برقراری ارتباط درون و برون سازمانی را مرهون روابط عمومی‌ها دانست و گفت: در واقع روابط عمومی‌‌ها بخشی از وظایف مدیریت را بر عهده دارند.

وی مهم‌ترین راهبرد روابط عمومی‌ها را جلب اعتماد مردم اعلام و تصریح کرد: افکار عمومی مردم بسته به اقدامات روابط عمومی‌ها متغیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: روابط عمومی‌های دستگاه‌ها باید با دیپلماسی عمومی آشنا باشند و از اقدامات تبلیغی پرهیز کنند.

وی دانستن روانشناسی عمومی را از دیگر الزامات برای روابط عمومی‌ها دانست و اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید بر فرهنگ عمومی رایج باور داشته و هنجار‌ها را بشناسد.

سروری زنجانی صداقت، شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را از مشخصات لازم برای روابط عمومی‌ها اعلام کرد و افزود: نگاه مدیر به روابط عمومی از مهم‌ترین مقوله‌های مربوط به این بخش محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باور مدیر به روابط عمومی است که موجب ارتقای عملکرد دستگاه مربوطه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان باور و توجیه روابط عمومی‌ها را به صورت علمی و سیستماتیک نردبان، ترقی دستگاه اعلام کرد.

وی به بحران موجود در بین بخشی از مردم کشور اشاره کرد و گفت: این بحران هویت در فتنه 88 خودش را به صورت واضح نشان داد.

سروری زنجانی از لزوم فرهنگ‌سازی مفاهیمی مانند هویت و امنیت ملی برای اقشاری از جامعه تاکید کرد و افزود: این فرهنگ‌سازی بخشی از وظایف روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود.

وی اخلاق‌مداری و دوری از سیاست‌زدگی را از دیگر وظایف مسئولان روابط عمومی‌ها عنوان و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید از انفعال دوری کنند.

شایان ذکر است، نهمین نشست شورای روابط عمومی منطقه یک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مدیران روابط عمومی 9 دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول