اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودان:

روابط عمومی‌ها در انعکاس دستاوردها با خبرنگاران هم‌گام نیستند

خبرگزاری فارس: فرماندار رودان گفت: در حالی که خبرنگاران برای انعکاس دستاوردهای دولت در رودان تلاش زیادی می‌کنند، متاسفانه روابط عمومی‌ها در حوزه خبررسانی آن‌گونه که باید فعال نیستند.

روابط عمومی‌ها در انعکاس دستاوردها با خبرنگاران هم‌گام نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، غلامرضا نظرنژاد عصر پنج‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران که با حضور برخی از مدیران ادارات و جمعی از فعالان رسانه‌ای برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه اطلاع‌رسانی شهیدان صارمی و آوینی اظهار داشت: هدف خبرنگار در کشور ما از بین بردن تبعیض و رفع بی‌عدالتی است.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های خبرنگاران با اشاره به آیه اول سوره قلم افزود: پروردگار عالم به قلمی که در راه حق و عدالت به حرکت درآید سوگند یاد کرده است که این رسالت سنگین اصحاب قلم را در ذهن تداعی می‌کند.

فرماندار رودان زوایای گوناگون تهیه خبر در داخل و خارج از کشور را مورد قیاس قرار داد و گفت: خبرنگاری در ایران متمایز از سایر کشورهاست چرا که خبرنگاران ما اجیر هیچ کشور استعماری نیستند و اخلاق‌مداری سرلوحه کار تمام خبرنگاران وطن‌پرستی است که در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام، گاهی جان خود را چون شهیدان صارمی و آوینی در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

نظرنژاد با نگاهی دوسویه، خطاب به مدیران و خبرنگاران با اشاره به ضرورت وجود نقد در انعکاس اخبار گفت: خبرنگاران باید توجه داشته باشند در نقدهایشان نباید اختلاف‌افکنی کنند اما از طرفی مدیران هم نباید به جای نقدپذیری و اصلاح شرایط به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشند.

وی خبرنگار را از این جهت که هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را منعکس می‌کند، "آینه تمام‌نمای جامعه" عنوان داد و خطاب به روابط عمومی ادارات گفت: در عجبم چرا بعضی از روابط عمومی‌های ادارات بی‌رمق و بی‌حوصله عمل می‌کنند، ایمان دارم که خبرنگاران در حوزه رسانه سخت تلاش می‌کنند و جا دارد که از همراهی آنها با دولت در مسیر اجرای قوانین تشکر کنیم.

* باید زمینه بروز توانایی‌هایی خبرنگاران و رسانه‌ها را فراهم آورد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان نیز در این آیین اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین شاخصه برای توسعه‌یافتگی یا عقب‌ماندگی در عصر حاضر دانست و با اشاره به رسالت خبرنگاران گفت: اطلاع‌رسانی به جا و مناسب خبرنگاران، عامل مهمی در راستای نشان دادن اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

وحید امیری به حمایت‌های صورت گرفته از خبرنگاران در شهرستان رودان اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ احترام خبرنگار به اهدای هدیه آن هم صرفاً در روز خبرنگار نیست، بلکه باید با ایجاد تعامل در حفظ کرامت خبرنگاران گام برداشت و زمینه بروز و ظهور استعداد یک خبرنگار در راستای خدمت به جامعه به وسیله اطلاع‌رسانی صحیح را فراهم کرد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مطالبات خبرنگاران گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت فرمانداری رودان در راستای تحقق مطالباتی چون راه‌اندازی کانون خبرنگاران، ایجاد اتاق مجهز خبر، قرار گرفتن خبرنگاران رودان در صندوق حمایت از هنرمندان و انتشار ویژه‌نامه محلی تمام تلاش خود را به کار بسته است که به زودی شاهد تحقق این مطالبات خواهیم بود.

این مسئول هم‌چنین با تأکید بر ضرورت آموزش روابط عمومی‌ها در حوزه خبرنویسی همکاری بیشتر روابط عمومی‌ها با خبرنگاران را خواستار شد.

عدم حضور برخی مدیران ادارات با وجود تأکید فرماندار برای حضور در این جلسه، از نکات قابل تأملی بود که فرماندار رودان نیز با اشاره به این موضوع، از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت: این موضوع را از طریق روابط عمومی دنبال خواهم کرد و با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی داشته‌اند برخورد خواهد شد.

در بخش پایانی این آیین از خبرنگاران و عکاسان خبری خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، مهر، فارس، دانشجو، باشگاه خبرنگاران، بسیج و مطبوعات محلی شهروند هرمزگان و صبح ساحل قدردانی شد.

آیین تجلیل از خبرنگاران به دلیل هم‌زمانی با لیالی قدر با تأخیری چند روزه برگزار شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول