به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه استان همدان، محمود دهقان با بیان اینکه آزادراه ساوه همدان بخشی از آزادراه کربلاست، اظهار کرد: این آزادراه به منظور رفع تنگناهای دسترسی به غرب کشور، کوتاه کردن زمان مسافرتها و تسهیل دسترسی به غرب ایران و در حقیقت به منظور احیای جاده قدیم ابریشم طراحی و احداث میشود.
وی افزود: در راستای تحقق اهداف بلند با توجه به ویژگیهای استان، یکی از مأموریتها و وظایف اصلی استان توسعه و تقویت شبکه راههای داخلی و محورهای ارتباطی با استانهای همجوار با تأکید بر آزادراهها، بزرگراهها، راههای اصلی، راهآهن و نوسازی، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی استان است.
رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان بیان کرد: آزادراه ساوه همدان از اهمیت ویژهای برخوردار است و با احداث این آزادراه، حمل و نقل در این مسیر سرعت بیشتری میگیرد و علاوه بر آن کیفیت حمل و نقل نیز به علت سطح سرویس بالای آزادراه و کاهش تصادفات بهبود مییابد.
وی ادامه داد: در مدت احداث راه جدید و با توجه به لزوم به کارگیری ماشینآلات و نیروی انسانی، تعداد زیادی فرصت شغلی به وجود میآید که این ایجاد اشتغال در مدت زمان اجرای پروژه برای تمام پرسنل مشغول به کار و بعد از آن نیز برای عوامل راهداری و خدمات رفاهی است و بر خلاف مشاغل خدماتی همراه با ایجاد مهارت در پرسنل کاری خواهد بود به طوریکه بعد از اتمام کار قابلیت اشتغال در پروژههای مشابه را دارا خواهند بود.
دهقان با اشاره به اینکه اهمیت احداث آزادراه ساوه همدان به عنوان امری انکارناپذیر به خوبی مشخص است، اضافه کرد: این پروژه از یکسو تأثیر مستقیم بر اشتغالزایی و اقتصاد شهرهای قرار گرفته در این مسیر و صنایع رو به گسترش محلی دارد و از سویی دیگر نقش مهمی در صنعت حمل و نقل و به تبع آن اقتصاد کشور ایفا میکند.
وی یادآور شد: احداث آزادراه ساوه همدان و سایر پروژههای عمرانی ملی در سطح کشور سبب اشتغال نیروهای جوانی که جایگزین عوامل بازنشسته میشوند، خواهد شد.
رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان گفت: با بهرهبرداری کامل از آزادراه ساوه همدان علاوه بر کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی، شاهد کاهش 40 کیلومتری مسیر از تهران به همدان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: این آزادراه به طول 176 کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجراست که هماکنون 90 کیلومتر باند شمالی و 86 کیلومتر باند جنوبی قطعه یک آن در استان مرکزی واقع شده و به بهرهبرداری رسیده است و تنها عملیات اجرایی چهار کیلومتر باند جنوبی آن باقی مانده است.
دهقان تصریح کرد: باند نخست قطعه 2 این آزادراه که در استان همدان قرار دارد به طول 85 کیلومتر زیر عبور بوده و ترافیک عبوری در آن انجام میشود و هماکنون عملیات اجرایی باند دوم آن با پیشرفت خوبی در حال اجراست.
وی در پایان سخنانش بیان کرد: یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای بهرهبرداری از باند جنوبی آزادراه ساوه همدان مورد نیاز بوده که تاکنون بیش از یکهزار و 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
انتهای پیام/آ30