اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

فازهای 2 و 3 آزادراه شمال 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به بودجه 4 هزار میلیارد تومانی وزارت راه گفت: آزادراه تهران ـ شمال فقط در فازهای 2 و 3 نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

فازهای 2 و 3 آزادراه شمال 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان این ‌نکته که امروز استان بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعامل مردم و مسئولانش برای سازندگی است و همه باید با همگرایی تلاش کنند تا مشکلات استان برطرف شوند، بیان داشت: در حالی که امروز مردم مسلمان میانمار به جرم مسلمانی کشته می‌شوند که جزیی از ادبیات روز دنیا شده ما شاهد آن هستیم، مردم و مسئولان قدردان زحمات همه کسانی هستند که از دیروز تا امروز کمر به خدمت خلق خدا بسته‌اند.

وی با اظهار اینکه شب‌های قدر دارای عظمتی است که پیروزی انقلاب اسلامی نیز از نعمت‌های همین شب‌ها بوده خطاب به مسئولان شهرستان گفت: شما بیش از 30 سال با مظلومیت مسئولانه پیگیر مشکلات و مطالبات مردم بودید و برای دستیابی به نتایج مطلوب باید با برنامه‌ عمل کرد.

طاهایی گفت: یکی از مشکلات تنکابن عدم دسترسی به یک مسیر مستقل به خارج استان و بن‌بستی بود که طرح احداث راه ‌تنکابن به قزوین مطرح شد و این جاده در حال احداث است.

* مازندران دارای سرمایه‌های خوبی به لحاظ مدیریتی در دولت است

وی افزود: امروز استان مازندران به‌ویژه غرب استان دارای سرمایه‌های خوبی به لحاظ مدیریتی در دولت است و ما باید از آنها به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کنیم.

* تنکابن دارای سابقه تاریخی و مشاهیر بزرگی است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در انتخابات رتبه اول حضور مردمی در کشور را نسبت به دوره‌های قبل با 76.2 درصد کسب کرده است، تصریح کرد:  در جمعه آخر ماه رمضان با حضور میلیونی مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه دیگری را در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: تنکابن دارای سابقه تاریخی و مشاهیر بزرگی همچون علامه‌‌های فلسفی بزرگ از علمای بزرگ اسلام و همچنین سرداران و شهدای بزرگی همچون امیر خلبان شیرودی و سرداران بزرگواری همچون ابراهیمی‌ و سایر شهدا است و این شهرستان شایسته جایگاهی درخور بزرگی آن است و ما مسئولان باید تلاش کنیم تا این ظرفیت و جایگاه را احیا کرد.

* آزادراه تهران - شمال فقط در فاز 2 و 3 نیازمند 3 هزار میلیارد تومان است

طاهایی با عنوان اینکه 26 ملاقات عمومی در مصلی‌های  شهرستان‌ها و بخش‌های استان برای پیگیری‌ امور و مطالبات مردمی با موفقیت برگزار شده، گفت: حل مشکل بیکاری جوانان به‌ویژه قشر تحصیل‌کرده، مشکل آب و برخی زیرساخت‌ها به‌ویژه راه، گاز و... نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری مدیران شهرستانی است و دولت در حد توان و بضاعت تمامی توان خویش را در این راه مصروف داشته و در چهار دور از سفرهای استانی که با حضور هیئت دولت در شهرستان‌های هر استان صورت پذیرفت این پیگیری به‌طور روشنی محسوس بوده که در نوع خود چشمگیر و کاری بزرگ بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به بودجه 4 هزار میلیارد تومانی وزارت راه گفت: آزادراه تهران - شمال فقط در فاز 2 و 3 نیازمند 3 هزار میلیارد تومان است و ما در تلاش هستیم تا ساخت این پروژه با حداکثر توان و اعتبار تداوم یابد.

* 21 میلیارد تومان به بخش ساماندهی زباله‌ها تعلق گرفت

طاهایی به بحث مسائل زیست‌محیطی و پسماند نیز اشاره‌‌ای کرد و یادآور شد: 21 میلیارد تومان به بخش ساماندهی زباله‌های استان تعلق گرفت تا دو نیروگاه زباله‌سوز یکی در شرق استان ساری و دیگری در غرب استان در نوشهر احداث شوند.

وی ادامه داد: حسینی وزیر اقتصاد نیز به دنبال بحث جذب سرمایه‌گذاری در این بخش در تنکابن است و همچنین استانداری و مدیریت پسماند با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تفاهمنامه‌ای در برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از تکنولوژی نانو در تجزیه و تصفیه شیرابه‌های زباله‌ها منعقد کرده است تا بحث زباله‌ها و پسماند را ریشه‌ای حل کنیم.

* یکسری از مسائل با ارتقای اداری حل نمی‌شود

این مسئول متذکر شد: با ارتقای شهرستان به فرمانداری ویژه ادارات نیز به معاونت مدیرکلی ارتقا یافته‌اند، اما مسئله‌ مهم این است که یکسری از مسائل با ارتقا حل نمی‌شود بلکه نیازمند زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی است که مدیران باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار مازندران در پایان با تاکید بر پیام تاریخی امام (ره) مبنی بر اینکه همه فریادها را بر سر آمریکا بزنید، اذعان داشت: همه باید بد اخلاقی‌ها را کنار بگذارند و بر خدمت بی‌منت به مردم پافشاری کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول