به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن احمدینوری درباره ضرورت ساخت بزرگراه ساوه ـ همدان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی درصدد گسترش و توسعه کریدورها و دالانهای ترانزیتی در راستای رونق اقتصادی کشور است.
وی افزود: این آزادراه با هدف اتصال مرکز به غرب کشور از تهران شروع و به مرز خسروی ختم شده که با نام آزادراه کربلا نیز شناخته میشود.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور گفت: با افتتاح کامل این آزادراه در سال 91 علاوه بر تسهیل در تردد زوار عتبات عالیات، ارتباط ترانزیتی با کشورهای عراق و سوریه و حاشیه مدیترانه برقرار میشود که میتواند تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه داشته باشد.
وی درباره نقش اجرای پروژههای آزادراهی در میزان اشتغالزایی گفت: از زمان آغاز پروژه آزادراه ساوه ـ همدان بیش از یک هزار و 200 شغل مستقیم و یک هزار و 500 شغل غیر مستقیم ایجاد شده که شامل نیروی انسانی فنی متخصص و کارگری است.
احمدینوری در بخش دیگری از سخنان خود احداث آزادراه ساوه- همدان را موجب کاهش 40 کیلومتری مسیر تهران - همدان دانست و افزود: احداث این آزادراه مسیر 330 کیلومتری تهران ـ همدان را به 290 کیلومتر تبدیل میکند.
وی با اشاره به این نکته که انجام هر پروژهای در سطح ملی دارای مشکلات خاص خود است، گفت: در این پروژه مشکلات فنی و محیطی وجود نداشت، اما فقر مصالح راهسازی در استان همدان یکی از مشکلاتی است که همچنان با آن مواجه هستیم به طوری که برخی مصالح از فاصله بیش از 100 کیلومتری به محل اجرای پروژه منتقل میشود.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور تأمین اعتبارات مالی را جزو مشکلات اجرای این پروژه در مراحل قبلی معرفی کرد و افزود: تأمین منابع مالی توسط سرمایهگذار و وزارت راه و شهرسازی یکی از مسائل اجرای آزادراه ساوه ـ همدان بود که با سفر هیئت دولت به استان همدان و تخصیص 33 درصدی اعتبار به سازمان توسعه راهها، 17 درصد سازمان راهداری و 50 درصد وزارت راه و شهرسازی این مشکل به طور کامل برطرف شد.
انتهای پیام/ش30/چ3000