اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کرمان:

راه‌های کرمان نیاز به توجه دارد/ تلفات راه‌های روستایی افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: استان کرمان در مورد راه‌ها از یک فقر بسیار سنگین رنج می‌برد و نیاز به توجه خاص دارد.

راه‌های کرمان نیاز به توجه دارد/ تلفات راه‌های روستایی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حجت‌آبادی ظهر امروز در همایش راهوران محله در کرمان اظهار  داشت: وضعیت تصادفات در استان کرمان در سال جاری نسبت به سال قبل تا حدودی وضعیت خوب و مطلوبی ندارد.

وی افزود: افرادی که در نیمه نخست سال گذشته در حوزه راه‌های روستایی استان جان خود را از دست دادند، 387 نفر بودند که در سال جاری به 400 نفر افزایش یافته است.

حجت‌آبادی ابراز داشت: سال گذشته با همفکری سال  خوبی را پشت سر گذاشتیم و در بخش برون‌شهری با کاهش 170 نفر کشته تقریبا در چند ساله گذشته بی‌نظیر بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در ایران بیش از 80 درصد مسافرت‌ها با وسایل نقلیه شخصی و مسافربری انجام می‌شود و در ایران در هر 20 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهد.

حجت‌آبادی گفت: حمل و نقل جاده‌ای در کشور در هر سه سال به اندازه زلزله بم تلفات انسانی می‌دهد.

وی افزود: طول راه‌های استان کرمان حدود 5 هزار و 371 کیلومتر است که شامل بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است که 11 درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و این راه‌ها تنها 12 درصد بزرگراه و راه اصلی و 87 درصد راه فرعی و روستایی آسفالت است و آزادراه در استان کرمان نداریم.

وی عنوان کرد: علل وقوع عمده تصادفات برون‌شهری استان کرمان عدم توجه به جلو 31 درصد، انحراف به چپ 19 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 15 درصد، عدم رعایت حق تقدم 10 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 20 درصد و سایر عوامل پنج درصد است.

حجت‌آبادی اظهار داشت: در وسایل نقلیه سواری‌ها 58 درصد، کامیون‌ها 10 درصد، موتورسیکلت 16 درصد، وانت 14 درصد در تصادفات مقصر هستند.

وی عنوان کرد: 534 فقره واژگونی وسایل نقلیه در تصادفات در استان کرمان داشته‌ایم که 51 درصد تصادفات را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان افزود: دلیل واژگونی وسایل نقلیه عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه، پایین بودن استاندارد ایمنی خودروها به ویژه خودروهای ساخت داخل وسیله است.

حجت‌آبادی بیان داشت: استان کرمان در مورد راه‌ها از یک فقر بسیار سنگین رنج می‌برد و نیاز به توجه خاص دارد.

وی افزود: استان کرمان استانی چهار فصل است و در هوای توفانی شش درصد، در برف 1.9 درصد، در هوای مه‌آلود 2.3 درصد، ریزش باران 5.9 درصد، هوای ابری 26.5 درصد و در هوای صاف 62.7 درصد تصادف در جاده‌های برون‌شهری استان کرمان اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بیشترین تصادفات روز و در هوایی صاف در استان کرمان اتفاق می‌افتد و دلیل به اعتماد بیش از حد راننده به شرایط مساعد هوا است.

رئیس پلیس راه استان کرمان بیان داشت: 75.8 مدرک تحصیلی رانندگانی که بیشترین تصادفات را در استان کرمان داشتند دیپلم یا زیر دیپلم است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول