اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برگزار می‌کند

هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمانشاه گفت: هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون مساجد در استان کرمانشاه نیز همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کرمانشاه

طیب صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان در روزهای 10 و 11 آبان ماه سال‌جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به فراخوان جشنواره مدهامتان، تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، صحیح‌خوانی حمد و سوره، اذکار نماز، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

‌ وی با بیان اینکه جشنواره مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: مسابقات در دو بخش برادران و خواهران و در مقاطع سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 برگزار می‌شود و در رشته تفسیر قرآن کریم، حداکثر سن شرکت‌کنندگان 40 سال است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: در  رشته حفظ، حافظان می‌توانند در حفظ جزء‌ 3، 5، 10، 20 و 30 قرآن کریم و در رشته اذان نیز فقط موذنان مساجد می‌توانند شرکت کنند و در رشته ترتیل نیز که  ویژه تالیان طرح تلاوت نور است، شرکت‌کنندگان با تایید کتبی امام جماعت مسجد می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، همچنین آزمون صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز ویژه گروه سنی 8 تا 15 سال با قرائت یک رکعت نماز در حضور داوران برگزار می‌شود.

صفری تاکید کرد: علاقمندان در رشته ترتیل ویژه تالیان طرح تلاوت نور، می‌توانند با تأیید کتبی امام جماعت مسجد در این مسابقات شرکت کنند، همچنین صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز ویژه گروه سنی 8 تا 15 سال است با قرائت یک رکعت نماز در حضور داوران برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های اذان و ترتیل، مسابقه در 2 رده سنی زیر 16 و بالای 16 سال برگزار خواهد شد. مسابقات رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز در روزهای 10 و 11 آبان ماه و مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه 28 مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از نفرات اول تا سوم هر رشته با اهدا لوح تقدیر و جوایزی ارزنده تجلیل می‌شود، گفت: نفرات اول برادران در رشته‌های قرائت، حفظ در سه بخش 10،20 و حفظ کل، اذان، ترتیل و تفسیر، جواز حضور در مسابقات کشوری که به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود، را کسب می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: 350 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای استان در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول