اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد

جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در 93 روستای نمین

خبرگزاری فارس: همزمان با ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن مرحله دوم جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در نمین برگزار شد.

جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در 93 روستای نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز در مراسم آغاز به کار مرحله دوم این جشنواره در مسجد جامع نمین اظهار داشت: این جشنواره علاوه بر 93 روستای نمین در سه شهر نیز برگزار می‌شود که هدف اصلی ما ترویج فرهنگ قرآن و نهادینه شدن تلاوت روزانه قرآن توسط عموم مردم است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: بعد از برگزاری مناسب مرحله اول جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی و راهیابی نفرات برتر مرحله اول به مرحله دوم در مدت سه روز این مرحله نیز با حضور بیش از 600 نفر برگزیده انجام می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های این برنامه قرآنی را فراگیر بودن آن در بین اقشار و آحاد جامعه توصیف کرد و ادامه داد:‌ نوجوانان و نوجوانان با شور و علاقه خاص در این برنامه حاضر شده و از منبع فیض الهی و کتاب وحی بهره می‌برند.

ستوده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در 18 رشته همچون اذان،‌ ترتیل، مفاهیم، تقلید از قاریان مصری، حفظ، تفسیر، مناجات، تواشیح، دعا، همخوانی، مسابقه نقاشی و داستان‌نویسی و... مشارکت کرده و در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود.

این مسئول با یادآوری این‌که این جشنواره به صورت پایلوت در نمین شروع شده و در سایر مناطق استان اردبیل نیز به سرعت رونق می‌گیرد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با برقراری چنین فضای رقابتی بتوانیم شور و نشاط قرآنی را در جامعه افزون‌تر کنیم.

وی از کلام نجات‌بخش قرآن به عنوان کتاب معیار و سنجش یاد کرد و بیان داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت بن مایه‌های ارزشی و اعتقادی در جامعه نیاز داریم و در این مسیر معتقدیم بهترین اهرم در مقابله با ستیز دشمنان مجهز شدن به فرهنگ و معنویت دینی، اسلامی و قرآنی است.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به تقارن مناسب این جشنواره با ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت در بهره‌گیری از کلام الهی و تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: هر چه قدر گرایش به سمت قرآن روزافزون شود به همان میزان سلامتی جامعه برقرار و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

ستوده در ادامه سخنان خود افزود: ما امروز در حالی امت اسلامی برگزیده هستیم که با عمل به قرآن می‌توانیم بسیاری از ضعف‌ها و کاستی‌های خودمان را برطرف کرده و شرایطی را به وجود آوریم تا بهتر و شایسته ارزش‌ها و باورهای دینی در مکتب اسلام نهادینه شود.

وی همچنین اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآنی، مجالس و محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن و همخوانی جزء جزء قرآن کریم از برنامه‌های فاخری است که در ماه مبارک رمضان با هدف احیای ارزش‌ها و باورهای اعتقادی و دینی تشکیل شده است.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول