اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی:

بیداری اسلامی از آموزه‌های قرآنی سرچشمه می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در پیامی که به مناسبت آغاز هشتمین جشنواره قرآنی سراسری دانشجویان علمی ـ کاربردی فرستاده بود، سرچشمه بیداری اسلامی را منبعث از آموزه‌های قرآنی دانسته است.

بیداری اسلامی از آموزه‌های قرآنی سرچشمه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالرسول پورعباس در این پیام‌ که ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این جشنواره قرائت شد، آورده است: جشنواره سراسری قرآن دانشجویان علمی ـ کاربردی کشور، فرصت مغتنمی است تا بازگشتی دوباره به مسیر اصلی آموزه‌های قرآنی را مطمح نظر خود قرار دهیم، مسیری که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند و می‌فرمود: «قرآن باید در تمام شئون زندگی ما وارد شود».

در ادامه این پیام آمده است: قرآن در بیان آن احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر، کتاب تحرک از طبیعت به ملکوت اعلی، کتاب وحدت‌بخش و کتاب ایجاد تحرک در جوامع اسلامی است و بی‌تردید، حرکت بیداری اسلامی نیز که دنیای اسلام را به تدریج فرا می‌گیرد، از همین آموزه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در ادامه این پیام می‌افزاید: قرآن حبل‌الله‌المتین است که خداوند بزرگ ما را به اعتصام بدان دعوت و سپس هدایت و حمایت متمسکین به آن را تضمین فرموده است.

وی در این پیام خاطرنشان می‌کند: من به شما دانشجویان عزیز که در خیر و نیکی و بهره‌مندی از انوار الهی قرآن کریم از یکدیگر سبقت می‌گیرید، تبریک می‌گویم و تلاش شما را مصداق عمل کردن به توصیه «فاستبقوا الخیرات» می‌دانم و رجاء واثق دارم که برگزاری این قبیل مسابقات بتواند گامی هرچند کوچک ما را در وارد کردن قرآن کریم در جای جای زندگی خود به پیش برد.

پورعباس در ادامه پیام خود اظهار امیدواری کرده است: با برگزاری اینگونه برنامه‌ها انگیزه‌ها و مشوق‌ها، بینش‌ها و باورها، اهداف و آرمان‌ها، امیدها و دلبستگی‌ها، روش‌ها و راهکارها و نهایتاً حساسیت‌ها و دغدغه‌های ما را هر روز، قرآنی‌تر کند.

وی در پیامش تصریح کرده است: در این میان فراموش نکنیم توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را که می‌فرمایند، مبدأ در مرحله حفظ قرآن و قرائت و جلوه‌های ظاهری و زیبای قرآن کریم، که آنها هم لازم و ضروری است، متوقف شده و از تدبر و عمل کردن به آموزه‌های قرآن غافل بمانیم.

وی در پایان این پیام اضافه کرده است: برای همه شما قرآن‌دوستان و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه، به ویژه همکاران سختکوشم در واحد استان کردستان، آرزوی توفیق روزافزون در قرآن‌موزی و خدمت به ترویج آن را از خداوند منان مسئلت دارم همچنان که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام فرمودند «خیرکم من تعلم القرآن و علمه».

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول