اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه امسال در سنندج

جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علمی ـ‌ کاربردی کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره کشوری قرآنی دانشگاه‌های علمی ـ‌ کاربردی روزهای 18 تا 20 شهریور ماه سال‌ جاری در سنندج برگزار می‌شود.

جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علمی ـ‌ کاربردی کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان کردستان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی و ادبی و هنری برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم در بخش شفاهی، رشته‌های قرآن و عترت، سیره معصومین و مفاهیم قرآنی در بخش کتبی است و بخش پژوهش نیز شامل کتاب، مقاله، نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی است.

یوسف رستمی گفت: در بخش ادبی و هنری، شعر و داستان، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، خوشنویسی، نماهنگ، عکس، طراحی و نقاشی گنجانده شده است.

وی افزود: در بخش شفاهی از میان 247 نفر شرکت‌کننده، 115 نفر از 26 استان کشور پس از مرحله بازبینی به جشنواره راه‌ یافته‌اند و رقابت بین آنها در سه روز به شکل مسابقه شفاهی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان کردستان با بیان اینکه در این برهه زمانی دشمنان به جد برای انحراف فکری جوانان ما تلاش می‌کنند، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به منظور آشنایی با فرهنگ قرآنی برای بهتر زندگی کردن امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بسترهای لازم بهره‌گیری از قرآن و فرهنگ قرآنی و تمسک به قرآن برای مصون نگه داشتن از مشکلات فرهنگی موجود در کشور را فراهم کند.

رستمی همچنین گفت: در این جشنواره از اساتید برجسته و صاحب‌نظران قرآن در قالب کمیته‌های علمی، فنی، اطلاع‌رسانی، فوق برنامه، پشتیبانی و اجرایی استفاده شده است.

برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی و شبی با قرآن و عصری با قرآن، حضور قاریان برجسته کشوری و داوران بین‌المللی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور همیشگی مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان در عرصه‌های مختلف کشور اشاره کرد و با اشاره به نزدیک شدن روز قدس، حضور پرشور دانشجویان را مانند گذشته برای پاسخگویی به ترفندها و نقشه‌های دشمنان خواستار شد.

گشایش 2 مرکز جدید علمی ـ کاربردی در کردستان

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در مهر ماه سال‌جاری دو مرکز علمی ـ کابردی کشت و صنعت سبز کردستان در دهگلان و مرکز هلال‌احمر سنندج به مراکز این دانشگاه در کردستان افزوده می‌شود که امیدواریم زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.

برگزاری دوره‌های کاربینی دانشجویان جدیدالورود

رستمی یکی از اتفاقات خوب و جدید این دانشگاه را گذراندن دوره 32 ساعته کاربینی در ابتدای شروع به تحصیل دانشجویان اعلام کرد و گفت: در این دوره دانشجویان با محیط کار و چگونگی فرآیند سیستم کاری خود بعد از فارغ‌التحصیلی آشنا می‌شوند تا تصمیم مطمئن‌تری برای ادامه تحصیل و حضور در بازار کار رشته‌های مورد علاقه خود داشته باشند.

وی افزود: بنابر این با اجرای این دوره دوره‌های کارورزی در دو مرحله قبل از شروع به تحصیل و مرحله بعد از گذراندن واحدهای درسی انجام می‌شود که این کار زمینه ایجاد تعامل و همکاری دانشجویان با محیط‌های کسب و کار را بیشتر فراهم می‌کند.

رستمی از تدریس شش رشته جدید مقطع کاردانی فنی و دو رشته کاردانی حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: رشته‌های پودمانی به 41 رشته، کاردانی 16 رشته و کارشناسی پودمانی به 19 رشته و کارشناسی ترمی نیز به پنج رشته در مهر ماه امسال می‌رسد.

کمبود مدرس در واحدهای علمی ـ کاربردی کردستان

وی یکی از دلایل عدم تدریس برخی از رشته‌های دانشگاهی با وجود متقاضیان زیاد را عدم دسترسی به اساتید عنوان کرد و گفت: با مرکز مذاکراتی درباره استفاده از اساتید پروازی انجام داده‌ایم که امیدواریم زودتر به نتیجه لازم برسد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول