اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک قاری و حافظ قرآنی در گفت‌وگو با فارس:

مسئولیت زیادی بر گردن حافظان قرآنی است

خبرگزاری فارس: قاری و حافظ نوجوان قرآنی حاضر در جشنواره کشوری قرآنی امام هادی(ع) به میزبانی مازندران تمام فعالیت‌ها و موفقیت‌هایش را را مدیون قرآن دانست و تصریح کرد: مسئولیت زیادی بر گردن حافظان قرآنی است.

مسئولیت زیادی بر گردن حافظان قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، افسانه درزی‌مقدم که از استان گیلان و شهرستان تالش در جشنواره کشوری قرآنی امام هادی(ع) به میزبانی مازندران شرکت کرده، در مقطع چهارم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک در حال تحصیل است.

وی از هفت سالگی در استان مازندران شروع به فعالیت‌های قرآنی کرده و تا 14 سالگی در این استان ادامه داده و به دلیل تغییر مکانی، فعالیت قرآنی جدی در حدود دو سال نداشته و به فعالیت‌های ورزشی پرداخت.

وی در شهرستان تالش با مؤسسه قرآنی در سال 86 آشنا شد و کار خود را ادامه داد، در حال حاضر قاری و حافظ قرآن کریم است.

افسانه درزی مقدم در حاشیه برگزاری جشنواره قرآنی امام هادی(ع) که به میزبانی کمیته امداد مازندران برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: در مسابقات اوقاف و امور خیریه، کانون و بسیج دانش‌آموزی شرکت داشتم و مقام اول و دوم شهرستان و مقام دوم و سوم استان را کسب کردم.

وی افزود: در رشته ورزشی بدمینتون پنج سال مقام اول استانی و سه سال در مقام‌‌های سوم و چهارم کشوری بودم و در زمینه فعالیت‌های علمی نیز مقام‌های اول و چهارم در رشته آزمایشگاه فیزیک استان فعالیت دارم و عضو تیم ربوکاپ شهرستان هستم.

درزی‌مقدم تمام این فعالیت‌ها را مدیون قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن هیچ محدودیتی برایم ایجاد نکرد، برای حفظ قرآن در دوران تحصیل به دلیل مشکلات درسی نتوانستم ادامه دهم و البته برای ادامه آن مصمم هستم.

*از خانواده قرآنی هستم

وی در خانواده‌ای قرآنی رشد یافته از جمله دو خواهر و یک برادر او به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند.

در درجه اول خانواده را مشوق اصلی دانست و در کلاس‌های قرآنی و مؤسسات مختلف قرآنی حضور یافت.

دختر نوجوان گیلکی در حال حاضر در مؤسسه نورالسقلین شهرستان تالش مشغول به فعالیت است و هر ساله این مؤسسه شاهد مقام‌های استانی و کشوری بسیاری بوده و وی از تابستان امسال در قسمت مدیریت مؤسسه مشغول به فعالیت است.

درزی‌مقدم می‌گوید: معجزه قرآنی در زندگی شخصی‌ام در سال دوم ابتدایی رقم خورد که به دلیل مسایلی قرآن را ترک کردم و مدت اندکی بعد از آن قضیه دچار مشکل حادی در ناحیه پا شدم که در نهایت شاهد حیرت پزشکان از زنده ماندنم شد.

وی خاطرنشان کرد: خلاء قرآنی در حال حاضر در دانشگاه‌ها به ویژه مراکز آزاد حس می‌شود و در دانشگاه‌های دولتی دانشجویان قرآنی فراوانی وجود دارد ولی حمایت‌ها از طرف رئیس و مدیران دانشگاهی کم است.

درزی‌مقدم دلیل اصلی توهین اخیر غرب به قرآن و پیامبر اسلام و رواج مسجدسوزی را پایین‌بودن سطح اعتقادات‌شان و نبود ایمان دانست و افزود: خیلی از افراد به دلیل نادانی دست به این کارهای ناشایست می‌زنند و اکثرشان با دانایی کامل این کار را صورت می‌دهند که اینها منافقند.

این فعال قرآنی بیان داشت: ما حافظان و قاریان قرآنی در جایگاهی قرار گرفتیم که مسئولیت زیادی بر گردن ماست و احساس عذاب وجدان دارم چون باید بیشتر در این مسئله تمرکز کرد.

وی با تاکید بر آیه 28 سوره رعد گفت: این آیات و سوره‌ها پیام قابل ملاحظه‌ای دارد که یاد خدا آرامش بخش دل‌ها است و توصیه‌ام به هم سن و سال‌های خود این است که بیشتر از همیشه به یاد خدا باشند و تنها روزی دو دقیقه قرآن قرائت کنند و در آن بیندیشند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول