اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

مدارس استثنایی هوشمندسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس استثنایی ایران تا پایان سال جاری هوشمندسازی می‌شوند.

مدارس استثنایی هوشمندسازی می‌شوند

نامدار عبداللهیان ظهر امروز در حاشیه افتتاح همزمان 57 مدرسه هوشمند استثنایی در کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعتقاد داریم که هوشمندسازی به عنوان یک روش و مکمل در آموزش یاددهی و یادگیری است و یک روش جایگزین به شمار نمی‌رود.

وی ابراز داشت: بر اساس آموزه‌های دینی آموزش سینه به سینه و چهره به چهره از کارآیی لازم برخوردار است و هوشمندسازی مدارس و استفاده از روش‌های نوین آموزشی موجب ایجاد جذابیت برای دانش‌آموزان می‌شود.

عبداللهیان با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس در زمینه دریافت و دسترسی آسان مطالب موثر است، افزود: معتقدیم اگر هوشمندسازی مدارس در آموزشگاه‌های عادی یک نیاز است، این امر در مدارس استثنایی با توجه به شرایط ذهنی و جسمی دانش آموزان امری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با اشاره به هوشمندسازی 20 درصد مدارس استثنایی ایران خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدارس استثنایی سبب می‌شود که دانش‌آموزان این مدارس از محتوای کتاب‌های درسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از هوشمندسازی تمام مدارس استثنایی ایران تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل یک هزار و 200 مدرسه استثنایی کشور می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 57 مدرسه استثنایی کرمان هوشمندسازی شده است، افزود: 50 درصد مدارس استثنایی این استان در سال جاری هوشمندسازی می‌شود.

عبداللهیان بیان داشت: ایران از نظر تعداد نیروی انسانی متخصص، شرایط منطبق بر استانداردها و تراکم دانش‌آموزی رتبه نخست آسیا را دارد.

وی تعداد نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در ایران را 20 هزار نفر ذکر کرد و گفت: آموزش و پرورش استثنایی 117 هزار دانش‌آموز را در هفت گروه آموزش می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروزه بحث آموزش تلفیقی فراگیر در دنیا آغاز شده و این امر در شورای آموزش و پرورش ایران نیز به تصویب رسیده و به واحدهای آموزشی ارسال شده است.

این مسئول اذعان داشت: این دغدغه برای ما وجود دارد که مدارس عادی استانداردهای لازم برای تحصیل دانش‌آموزان استثنایی با هوش طبیعی را نداشته باشند.

عبداللهیان متذکر شد: مدیران نوسازی مدارس کشور باید در پروژه‌های خود نیازهای دانش‌آموزان استثنایی را نیز در نظر داشته باشند تا این افراد بتوانند در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول