نامدار عبداللهیان ظهر امروز در حاشیه افتتاح همزمان 57 مدرسه هوشمند استثنایی در کرمان در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعتقاد داریم که هوشمندسازی به عنوان یک روش و مکمل در آموزش یاددهی و یادگیری است و یک روش جایگزین به شمار نمیرود.
وی ابراز داشت: بر اساس آموزههای دینی آموزش سینه به سینه و چهره به چهره از کارآیی لازم برخوردار است و هوشمندسازی مدارس و استفاده از روشهای نوین آموزشی موجب ایجاد جذابیت برای دانشآموزان میشود.
عبداللهیان با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس در زمینه دریافت و دسترسی آسان مطالب موثر است، افزود: معتقدیم اگر هوشمندسازی مدارس در آموزشگاههای عادی یک نیاز است، این امر در مدارس استثنایی با توجه به شرایط ذهنی و جسمی دانش آموزان امری اجتنابناپذیر است.
این مسئول با اشاره به هوشمندسازی 20 درصد مدارس استثنایی ایران خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدارس استثنایی سبب میشود که دانشآموزان این مدارس از محتوای کتابهای درسی الکترونیکی بهرهمند شوند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از هوشمندسازی تمام مدارس استثنایی ایران تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل یک هزار و 200 مدرسه استثنایی کشور میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه 57 مدرسه استثنایی کرمان هوشمندسازی شده است، افزود: 50 درصد مدارس استثنایی این استان در سال جاری هوشمندسازی میشود.
عبداللهیان بیان داشت: ایران از نظر تعداد نیروی انسانی متخصص، شرایط منطبق بر استانداردها و تراکم دانشآموزی رتبه نخست آسیا را دارد.
وی تعداد نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در ایران را 20 هزار نفر ذکر کرد و گفت: آموزش و پرورش استثنایی 117 هزار دانشآموز را در هفت گروه آموزش میدهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروزه بحث آموزش تلفیقی فراگیر در دنیا آغاز شده و این امر در شورای آموزش و پرورش ایران نیز به تصویب رسیده و به واحدهای آموزشی ارسال شده است.
این مسئول اذعان داشت: این دغدغه برای ما وجود دارد که مدارس عادی استانداردهای لازم برای تحصیل دانشآموزان استثنایی با هوش طبیعی را نداشته باشند.
عبداللهیان متذکر شد: مدیران نوسازی مدارس کشور باید در پروژههای خود نیازهای دانشآموزان استثنایی را نیز در نظر داشته باشند تا این افراد بتوانند در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.
انتهای پیام/ن۲۰