اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

هوشمندسازی مدارس در بحث نرم‌افزاری مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با اشاره به روند خوب هوشمندسازی مدارس در بحث سخت‌افزاری گفت: در بحث نرم‌افزاری هوشمندسازی مدارس باید نظارت کافی برای دستیابی به اهداف مطلوب مد نظر قرار گیرد.

هوشمندسازی مدارس در بحث نرم‌افزاری مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: فضای مدارس را باید به گونه‌ای طراحی کنیم تا دانش‌آموز شور و اشتیاق مضاعف برای ورود به مدرسه داشته باشد که این طرح در مدارس باید کاربردی شده و فقط در حد حرف باقی نماند.

وی با اشاره به طراحی فضای فیزیکی و دلنشین در مدارس عنوان کرد: مدیران مدارس باید ساخت و سازها را در یک دوره زمانی مشخص انجام دهند و طوری نباشد که مصالح اضافی وارد مدارس شود که ذهنیت دانش‌آموز و دید او را نیز خراب کرده و تحت تأثیر قرار دهد.

استاندار همدان با اشاره به ساخت سالن‌های چندمنظوره‌ای در مدارس ادامه داد: باید فضای فیزیکی نرم و دلنشینی برای آن تعریف کنیم که این سالن‌ها به ساختمان‌های غول‌پیکر که دانش‌آموز از آن وحشت می‌کند تبدیل نشود و باید محیطی شاد ایجاد کرده که دانش‌آموزان با روحیه بالا در آن حضور یابند.

وی بر لزوم نظارت بر چگونگی هوشمندسازی مدارس و تداوم آن تأکید و عنوان کرد: در هوشمندسازی مدارس در بحث سخت‌افزاری تاکنون به خوبی پیش رفته و مشکلی وجود نداشته است اما در بحث نرم‌افزاری آن که بسیار مهم است باید نظارت کافی در راستای ورود برنامه‌ها، استفاده، آموزش و به‌ روز کردن آن‌ها صورت بگیرد و طوری نباشد که امروز به سرعت حرکت کنیم و این سرعت در آینده کاهش پیدا کند.

آزاد افزود: در حال حاضر در مدارس ما هنوز شاهد میز و صندلی‌های شکسته هستیم و این مسئله نظارت مسئولان را می‌طلبد چرا که تعویض میز و صندلی مدارس هزینه زیادی را در بر ندارد و باید ساماندهی شود.

استاندار همدان خطاب به اداره نوسازی مدارس تصریح کرد: در خرید میز و صندلی باکیفیت برای دانش‌آموزان دقت نشده و اداره نوسازی نباید میز و صندلی انبار کند بلکه میز و صندلی با کیفیت و نرم در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهد چرا که این میز و صندلی خشک و بی‌کیفیت سبب خستگی شده و کیفیت آموزش را پایین می‌آورد.

وی در پایان سخنانش گفت: شورای آموزش و پرورش و فرمانداران موظف هستند تا در زمان‌های مختلف و به صورت سرزده از مدارس بازدید و تمام موارد را بررسی و گزارش کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول