اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجانغربی:

تحقق امنیت در گروی همکاری مردم است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: رابطه تنگاتنگ بین مولفه‌های سرمایه اجتماعی با فضاسازی امنیت اجتماعی در جامعه وجود دارد به طوری که تحقق امنیت در گروی همکاری مردم است.

تحقق امنیت در گروی همکاری مردم است

محمدعلی نصرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مفاهیم بااهمیت، پیچیده و جدید در دنیای امروز و در بسیاری از مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موضوع و مفهوم امنیت است که برای محقق‌شدن آن به وجود و همیاری مردم نیاز داریم.

وی تصریح کرد: امنیت از نیازها و ضرورت‌های پایه‌ای فرد و جامعه تلقی می‌شود که فقدان یا اختلال در آن پیامدها و بازتاب‌های نگران‌کننده و خطرناکی به دنبال دارد بنابراین یکی از اصلی‌ترین مولفه‌هایی که امنیت اجتماعی را ارتقاء می‌دهد و جامعه را سالم، آرام و مطلوب می‌سازد، سرمایه اجتماعی است.

نصرتی ادامه داد: نمود سرمایه اجتماعی در مقولاتی نظیر پیشگیری و کاهش جرایم، خشونت و تضاد در جامعه، سوء مصرف مواد مخدر و بسیاری از معضلات اجتماعی به وضوح دیده می‌شود به طوری که رابطه تنگاتنگ بین مولفه‌های سرمایه اجتماعی با فضاسازی امنیت اجتماعی در جامعه وجود دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ماست» شعار هفته ناجا برای سال جاری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی یکی از فاکتورهایی است که نقش بسیار مهمتری از سرمایه فیزیکی و انسانی در جوامع داشته و در غیاب سرمایه اجتماعی و بدون آن پیمودن سیر توسعه فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دشوار و غیرممکن است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: حفظ ارزش‌های واحد می‌تواند به انسجام اجتماعی کمک کرده و در نتیجه نظم اجتماعی را که زیربنای امنیت اجتماعی است فراهم کند، ضمن اینکه امنیت در همه زمینه‌ها بدون مشارکت، همیاری مردم و اقشار مختلف امکان‌پذیر نیست لذا فقدان سرمایه اجتماعی یا کاهش آن سبب بروز معضلات، بحران‌ها و تعارضات متعدد می‌شود بنابراین برای جلب همکاری مردم باید بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول