اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اعتماد مردم سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است/ لازمه پیشگیری از جرم آگاهی‌بخشی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اعتماد مردم سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است و مردم در سراسر میهن اسلامی نظاره‌گر فعالیت‌های نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت هستند.

اعتماد مردم سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است/ لازمه پیشگیری از جرم آگاهی‌بخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع نیروهای مسلح تبریز به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه نام نیروی انتظامی تداعی‌کننده تلاش، ایثار و جانفشانی پاسداران امنیت جامعه است، افزود: اساسی‌ترین انتظار و مطالبه مردم از حاکمیت برقراری نظم و امنیت در جامعه بوده و نیروی انتظامی با تمام توان خود به این خواست مردم به خوبی پاسخ داده است.

وی با تاکید بر آگاه‌سازی مردم خاطرنشان کرد: لازمه پیشگیری از جرم و جنایت در جامعه آگاهی یافتن مردم از قوانین حاکم و آگاهی از ترفندهای مختلف خلافکاران برای ایجاد اختلال در امنیت جامعه است.

علیرضابیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف موجبات دلگرمی مردم و ناامیدی مجرمان و خلافکاران را فراهم کرده است، اظهار کرد: مردم یقین دارند که تلاش نیروی انتظامی بر پایه آگاهی و بصیرت بوده و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود موجب جلب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح مشروعیت خود را از ولایت فقیه گرفته‌اند و اقتدار این نیروها به پشتوانه رهبری عالمانه ولی‌فقیه است.

وی با قدردانی از تلاش همه کارکنان نیروی انتظامی استان، بر مراقبت از نیروی انسانی و آماده کردن آنها برای مقابله با مجرمان تاکید کرد و افزود: وضعیت نیروهای انتظامی استان حاکی از رسیدگی مناسب به کارکنان این نیرو است اما این رسیدگی نباید تنها در مادیات خلاصه شود.

علیرضابیگی تصریح کرد: فرماندهی نیروی انتظامی باید پشتیبان عملکرد کارکنان خود در مسیر تحقق قانون باشد و حاکمیت نیز تلاش نیروی انتظامی را به مثابه عملکرد خود در مسیر برقراری امنیت در جامعه تلقی کند.

وی با اشاره به بسیج همه امکانات دستگاه‌های مختلف برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارسباران خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در این زمینه با تمام توان خود وارد شده و علاوه بر وظیفه ذاتی خود در برقراری امنیت در مناطق زلزله‌زده، در بحث امدادرسانی و نجات جان آسیب‌دیدگان هم به یاری دیگر دستگاه‌ها آمده است.

علیرضابیگی افزود: ماموریت حفاظت از جان و مال مردم در مناطق زلزله‌زده کماکان در دستور کار نیروی انتظامی بوده و حضور این نیرو در کنار آسیب‌دیدگان مایه دلگرمی و اطمینان خاطر آنها است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه اساس اقتدار پلیس بر پایه سرمایه اجتماعی بنا نهاده شده است، افزود: افزایش اعتماد و مشارکت مردم با نیروی انتظامی تاثیر مثبتی بر کاهش جرایم داشته است.

مسعود خرم‌نیا گفت: تعامل و همکاری مردم با پلیس منجر به ایجاد اعتماد دو‌سویه و در نتیجه افزایش امنیت و توسعه پایدار شده است.

در ادامه این مراسم مانور آزادسازی گروگانان توسط نیروهای یگان ویژه پاسداران نیروی انتظامی استان اجرا شد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول