اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/محرم و شور حسینی/8

برخورد با بدعت‌ها در عزاداری‌های سیدالشهدا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به ورود برخی از بدعت‌ها به عزاداری، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با هرگونه بدعت که خلاف آیین شرع باشد برخورد می‌شود.

برخورد با بدعت‌ها در عزاداری‌های سیدالشهدا
حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: ولایت‌پذیری از اصول مهم دین ماست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همه مسئولان فرهنگی در این ایام با همت بیشتری در راستای تبلیغ دین، احکام اسلامی و فرهنگ عاشورایی اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به بیان وظیفه مبلغان در این ماه و ایجاد روشنگری دینی در جامعه خاطرنشان کرد: روحانیون و وعاظ ما باد در این ایام بیش از هر زمان دیگری مراقب شیطنت‌های دشمنان باشند و  در جامعه روشنگری کند.
الیاسی، احیای امر به معروف و نهی از مکر را از جمله پیام مهم قیام عاشورا بیان کرد که روحانیون باید در این رابطه بیشتر از گذشته اطلاع‌رسانی کنند و جامعه را بیدار سازند.
وی گفت: هر چه جامعه ما بیشتر به سمت امر به معروف و نهی از منکر حرکت کند کمتر دچار خسران و  ناهنجاری می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا، برگزاری جلسات برای مسؤلان هیئت‌های عزاداری و توجیه آنها، برنامه‌ریزی برای اعزام روحانیون، هماهنگی با هیئت امنای مساجد و عزاداری درباره همکاری با روحانی و مبلغ اعزامی، برگزاری جلسه توجیهی برای مداحان اهل بیت(ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام اعلام کرد که انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات در ماه محرم الحرام، برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای هیئت‌های مذهبی را جزو اولویت‌های اساسی این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی نکا در این راستا برنامه‌های متعددی را برای بزرگداشت این ماه در دست اجرا دارد.
الیاسی ادامه داد: برگزاری همایش شیرخوارگان، برگزاری دسته‌روی‌های منظم، برگزاری جلسه توجیهی همیاران پلیس با همکاری نیروی انتظامی، تهیه و پخش نذورات برای احسان و اطعام هیئت‌های مذهبی و...  را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام  این اداره است.
وی با اشاره به ورود برخی از بدعت‌ها به عزاداری، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با هرگونه بدعت که خلاف آیین شرع باشد برخورد می‌شود و هیئت‌های مذهبی، وعاظ و مداحان باید در این رابطه دقت نظر بیشتری اعمال کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول