اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به فلسفه قیام عاشورا؛

جوانان در مقابل بدعت‌ها واکسینه شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد گفت: در عزاداری‌ها باید به جنبه‌های مختلف فلسفه قیام عاشورا توجه شود تا نسل جوان در مقابل بدعت‌ها و انحرافات واکسینه شوند.

جوانان در مقابل بدعت‌ها واکسینه شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان ادارات پارس آباد، نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن باقری در این جلسه در سخنانی به اهمیت اتحاد دستگاه‌های دولتی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی به ویژه گرامیداشت مراسم ماه محرم و صفر در جامعه اشاره کرد.
وی بیان داشت: در عزاداری‌ها باید به جنبه‌های مختلف فلسفه قیام عاشورا توجه شود تا نسل جوان در مقابل بدعت‌ها و انحرافات واکسینه شوند.
باقری در ادامه گفت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و متولیان فرهنگی و مذهبی باید در حفظ حرمت عزاداری‌ها و مناسبات اهتمام جدی داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد همچنین بر اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و بهره‌‌گیری از اشعار و نوحه‌های پر محتوا تاکید کرد و گفت: اهتمام به بهره‌گیری از روحانیون و خطبای توانا، محوریت مساجد، عدم پراکندگی مراسمات مذهبی، ترویج پیام‌های عاشورا در پرچم و کتیبه، جلوگیری از خرافه و بدعت و توجه بر بصیرت‌بخشی و بر ملا ساختن فتنه از مصوبات ستاد شئون فرهنگی این شهرستان است.
فرماندار پارس آباد نیز در سخنانی، حرکت و قیام امام حسین (ع) را حرکتی بزرگ و نشات گرفته از عقلانیت دینی، آگاهی و بصیرت دانست و گفت: این قیام برای پاسداشت کرامت انسان و حفظ رسالت نبوی صورت گرفت.
ولی کریمی بیان داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام است.
کریمی با تاکید بر ایجاد نظم عمومی و امنیت در مراسمات ماه محرم، اظهار داشت: اهل بیت (ع) ما را در برگزاری این مراسم‌ها هدایت می‌کنند و باید به گونه‌ای این کار را انجام داد که شایسته آن بزرگواران بوده و از آسیب‌ها به طور جدی جلوگیری کند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول