اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس:

مهم‌ترین وظیفه میقات‌الرضا بدعت‌زدایی از دین است

خبرگزاری فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بدعت‌زدایی از دین و مقابله با خرافات باید از سوی میقات‌الرضا دنبال شود.

مهم‌ترین وظیفه میقات‌الرضا بدعت‌زدایی از دین است

سید جلال فیاضی امروز در حاشیه نخستین همایش علمی- فرهنگی میقات‌الرضا در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برای زائر امام رضا(ع)، از همان لحظه ابتدایی حرکتش از مبدا باید برنامه‌ریزی کرد و تا انتهای سفر نیز برای او برنامه داشت.

وی ادامه داد: اگر در مسیر حرکت زوار امام هشتم شیعیان، اماکن مقدسی همچون میقات‌الرضا وجود داشته باشد در نهایت سبب افزایش میزان آگاهی و معرفت زوار می‌شود.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: میقات‌الرضا بسترهای معنوی زیارت حرم رضوی را فراهم می‌کند و باید مکانی باشد که زائران و مسافران در آن کاملا احساس آرامش کنند.

وی ادامه داد: میقات‌الرضا باید از امکانات فیزیکی مناسب در کنار مدیریت مجرب برخوردار باشد تا بتواند اقشار مختلف جامعه را با تحصیلات و سن مختلف تغذیه فرهنگی و معنوی کند.

فیاضی با اشاره به کارکردهای میقات‌الرضا خاطرنشان کرد: نگاه بدعت گونه به زیارت بسیار آسیب‌زا است؛ بنابر این میقات‌الرضا باید تبدیل به مراکزی برای مبارزه با خرافات و بدعت‌ها در دین و همچنین مقوله زیارت باشد.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهمیت خرافه‌زدایی از دین و توام‌شدن زیارت با معرفت، از موارد مورد تاکید ائمه اطهار نیز بوده است و امام رضا(ع) نیز می‌فرمایند هر کس مرا با معرفت زیارت کند، من نیز در سه مرحله حساس زندگی و قیامت فریاد رس او خواهم بود.

فیاضی گفت: استفاده از برنامه‌های آموزشی در میقات‌الرضا مانند کتاب‌های جیبی، داستان، رمان، مستند و حتی برخی از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی کمک شایانی در افزایش بصیرت و معرفت زوار می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه سایر ارگان‌های دولتی در امر آموزش زوار و حمایت از میقات‌الرضا افزود: مخاطب‌شناسی یکی از مهم‌ترین وظایف ارگان‌های دولتی است و اساسا اگر برای کارهای فرهنگی، مخاطب‌شناسی انجام نشود، آن اقدام نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زوار و مسافران مشهد مقدس، آماده‌ترین مخاطبان فرهنگی و معنوی هستند و در این زمینه باید تمام ارگان‌های مربوطه در کنار سازمان اوقاف، وظایف آموزشی و فرهنگی خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول