اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ استان اردبیل از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند که ضروری است در این باره مسئولان در فعالیت‌های خود تجدید نظر کنند.

اردبیل از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر امروز در  جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل اظهار داشت:‌ ما باید یک مسئله را باور و قبول داشته باشیم که استان اردبیل وضعیت مطلوبی را از نظر اقتصادی شاهد نیست و این وضعیت نه تنها برای ما قابل قبول نمی‌باشد بلکه نگران کننده نیز هست.

وی مدیران را به دوری از روزمرگی دعوت کرد و یادآور شد: نباید منتظر شرایطی باشیم که کار برای ما فراهم شود و خودمان دست روی دست بگذاریم و در انتظار معجزه باشیم بلکه باید امکانات و اختیارات را به کار گیریم تا بتوانیم اقتصاد استان را از وضعیت موجود نجات دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه به طور متوسط و سالانه یک هزار و 200 میلیارد تومان منابع مالی باید به استان تزریق شود، خاطرنشان کرد:‌ ما تنها 200 میلیارد تومان از این رقم را از محل اعتبارات ملی و استانی دریافت می‌کنیم اما باید چاره‌ای بیندیشیم تا یک هزار میلیارد تومان باقی نیز در استان تولید شود.

عاملی گفت:‌ اگر قرار باشد به فعالیت‌های روزمره بسنده کنیم ما سالانه نه تنها پیشرفت نخواهیم داشت بلکه یک هزار میلیارد تومان نیز پس‌رفت می‌کنیم که این در وضعیت فعلی به صرفه و صلاح استان نیست.

این مسئول اساس رشد و توسعه استان را برنامه‌ریزی بر مبنای کار و تلاش اعلام کرد و افزود:‌ یکی از حوزه‌های مهمی که در استان ما مغفول مانده حوزه تجارت است که موتور محرک بسیار مهمی برای جهش اقتصادی استان محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان داشت:‌ هر قدر تجارت در استان تقویت شود به همان میزان وضعیت اقتصادی مطلوب‌تری را نیز شاهد خواهیم بود بنابراین مسئولان باید از رکود فعلی خارج شده و چاره‌ای برای توسعه استان بیندیشند.

عاملی تصریح کرد: همه ما باید در راستای تامین نیازمندی‌های استان تلاش کرده و خود را موظف به حل مشکلات اقتصادی کنیم در غیر این صورت نه تنها تلاش‌ها و فعالیت‌‌های روزمره ما نتیجه‌بخش نخواهد بود بلکه پیشرفتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تلاش، همت و خلاقیت بیشتر را زمینه‌ساز تقویت بخش اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: آمار و اطلاعاتی را از وضعیت استان استخراج کنید تا صادرات در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن، فلزات، خدمات و کشاورزی احصا شده و تکلیف کاری مدیران مشخص شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل همچنین از مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان نیز خواست عمده کالاهای صادراتی در طول پنج سال گذشته را نیز طی یک روند استخراج کرده و آن را در اختیار کارگروه توسعه صادرات قرار دهند.

عاملی همچنین دو آسیب عمده در حوزه صادرات غیر‌نفتی را نبود تنوع بازار و داشتن نگاه ارباب رعیتی به بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: باید با بررسی‌های بیشتر بازارهای هدف خود را گسترش دهیم چرا که تنوع در بازار توانمندسازی بخش خصوصی را نیز سبب می‌شود.

این مسئول داشتن نگاه واقع‌بینانه به مسائل اقتصادی در استان را خاطرنشان کرد و افزود:‌ متاسفانه در طول سالیان گذشته دولت به بخش خصوصی به چشم رعیت نگاه می‌کند و تا زمانی که این نگاه ارباب رعیتی در اقتصاد کشور حاکم است تقویت زیر‌ساخت‌ها در حوزه بخش خصوصی محال به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود تزریق انگیزه به بدنه بخش خصوصی را بسیار مهم اعلام کرد و ابراز داشت:‌ دولت باید به بخش خصوصی به عنوان فردی در کنار خود و خط مقدم میدان عملیات اقتصادی نگاه کند و مدیران نیز خود را موظف به پذیرفتن بخش خصوصی در کنار یکدیگر کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول