اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترقی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

احمدی‌نژاد نشان داد که آمریکا منشا بحران‌های اقتصادی دنیا است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: احمدی‌نژاد در نشست سازمان ملل موفق شد به جامعه جهانی نشان دهد که آمریکا منشأ بحران‌های اقتصادی دنیا است.

احمدی‌نژاد نشان داد که آمریکا منشا بحران‌های اقتصادی دنیا است

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر آقای احمدی‌نژاد به سازمان ملل، آخرین سفر ایشان در مقام رئیس‌جمهور ایران و همچنین در مقام رئیس جنبش عدم‌تعهد بود، باید اذعان کرد که دستاوردهای مناسبی از این سفر عائد جمهوری اسلامی ایران شد.

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: علاوه بر این، رئیس جمهور توانست در حاشیه این اجلاس، با رسانه‌های بین‌المللی و همچنین نخبگان داخلی آمریکا ارتباط بسیار مناسبی برقرار کند و این مسائل سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند بسیاری از مواضع خود را به‌ روشنی برای دنیا بیان کند.

ترقی عنوان کرد: ابهام‌زدایی اذهان عمومی ملل جهان در ارتباط با مسئله هسته‌ای ایران، یکی دیگر از دستاوردهای آقای احمدی‌نژاد در اجلاس سازمان ملل بود.

وی در ادامه با اشاره به سایر دستاوردهای این سفر برای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد، شاهد بودیم که یک همگرایی بسیار گسترده در میان سخنرانان این اجلاس در ارتباط با ساختار معیوب سازمان ملل ایجاد شد و این مسئله تا حد زیادی ناشی از مواضع ایران در مقام ریاست جنبش عدم تعهد بود.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: آمریکا منشا بحران‌های اقتصادی و مالی اخیر در دنیا است و این مهم را نیز رئیس‌جمهور توانست به‌ خوبی در مجمع عمومی سازمان ملل برای کشورهای عضو تبیین کند.

ترقی ادامه داد: برخورد رئیس‌جمهور با برخی از چالش‌های اخیر مانند تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار مناسب بود و ایشان موفق شد این رژیم را به‌عنوان تهدیدکننده صلح جهانی معرفی کند و حتی دبیرکل سازمان ملل نیز نتوانست از این حقیقت چشم‌پوشی کند و در نهایت عنوان کرد که تهدیدات کشورها علیه یکدیگر صلح جهانی را به خطر می‌اندازد.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به مواضع آمریکا در قبال گروهک تروریستی منافقین ابراز کرد: آمریکا تاکنون تمام خواسته‌های منافقین را اجابت کرده است و اخیرا نیز منافقین خواستار شدند که در قبال خروج از عراق، بتوانند از فهرست تروریست‌ها بیرون بیایند و این مسئله نیز مورد موافقت کنگره آمریکا قرار گرفت.

ترقی تصریح کرد: منافقین از یک پادگان نظامی در عراق خارج می‌شوند و از آنجا که نمی‌توانند در کشورهای دیگر فعالیت نظامی داشته باشند، باید مجوز فعالیت‌های سیاسی را از آمریکا می‌گرفتند و همین امر نیز در نهایت اتفاق افتاد.

وی گفت: این رویکرد آمریکا نشان داد که آنها همچنان از تروریسم حمایت می‌کنند و آن را تنها ابزاری در راستای رسیدن به اهداف خود می‌دانند و در حال حاضر نیز شاهد هستیم که نیروهای آمریکایی در سوریه حضور دارند و در گذشته هم از القاعده حمایت می‌کردند و تنها ادعاهایی دروغین در ارتباط با مبارزه با تروریسم عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول