اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

تکریم شهدا انتقال ارزش‎های انقلاب به نسل جوان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: تکریم شهدا انتقال ارزش‎ها و آرمان‎های انقلاب اسلامی به نسل جوان و نسلی است که انقلاب را درک نکرده است.

تکریم شهدا انتقال ارزش‎های انقلاب به نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در پیامی به یادواره شهید احمد انیسه در بردخون اظهار داشت: برگزاری یادواره‎های شهدا یکی از مهمترین عوامل در راستای ترویج فرهنگ ایثار است و آسایش و امنیت امروز کشور حاصل غرورآفرینی این عزیزان است و تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پر از قهرمانی و ارزش‎هاست.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اساسی‎ترین عوامل فرهنگسازی، تجسم آثار، رفتار و عملکرد افراد موفق و برجسته است، از مهمترین کارهایی که می‎توان انجام داد این است که با جدیت و اشتیاق به بیان یاد و خاطره شهدا پرداخت و قهرمانی و رشادت و ایثار آنان را فرهنگسازی و الگوسازی کرد.

مدیر حوزه‎های علمیه یادآور شد: در یادواره‎های شهدا دو نکته حائز اهمیت است که توجه به آثار و نتایج عملکرد آنان و آشنایی با منویات و اهداف شهدا است و فرهنگ‎سازی و نهادینه ‎کردن نام و خاطرات شهدا و یادآوری و فرهنگ فکری آنان در جامعه است.

وی اضافه کرد: امروز می‎توان با بیان خاطرات، انگیزه‎ها و آموزه‎های شهیدان و تفسیر وصیت‎نامه‎های آنان و با برگزاری یادواره‎ها هر چه بیشتر بین شهدا و جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کرد.

حسینی‌بوشهری ادامه داد: باید انتقال فرهنگ شهدا به جامعه و آمیختگی مردم با آرمان‎های شهدا را مورد توجه قرار داد و تکریم شهدا برای ملت ما به‌ویژه نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه‎های زندگی لازم و ضروری است.

یکی از راویان دفاع مقدس نیز در این آیین با اشاره به رشادت رزمندگان اسلام در حفظ خاک و ناموس کشور اسلامی گفت: واقعیت دفاع مقدس نشان از مظلومیت رزمندگان ما است که با دست خالی به جنگ دشمنانی رفتند که همه دنیا از آنان حمایت می‎کرد ولی نیروهای ما از جمله شهدا و ایثارگران به گونه‎ای عمل کردند که دنیا را مبهوت خود ساختند.

حجت‌الاسلام احمد پورمند افزود: قدر خانواده شهدا و ایثارگران را بدانید و آنان را تکریم کنید زیرا اگر این گروه نبودند امروز نمی‎توانستیم آزادانه در این کشور زندگی کنیم و همه این برکات به دلیل جانفشانی شهیدان و ایثار خانواده‎های این عزیزان است و همین طور 7 هزار و 300 مفقودالاثر که خانواده‎هایشان چشم انتظار آنان هستند.

در ادامه برنامه‎هایی نظیر تشییع جنازه نمادین شهید، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، قرائت دکلمه توسط خواهرزاده شهید انیسه و بیان خاطره توسط یکی از همرزمان شهید اجرا شد.

شهید احمد انیسه در عملیات کربلای 4 در سال 65 به شهادت رسید و در سال 79 پس از 14 سال پیکر پاکش توسط گروه تحقیق و تفحص کشف و در جوار شهدای بردخون به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول