اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی:

2.5 میلیون ایرانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: دبیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون ایرانی عضو کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور هستند.

2.5 میلیون ایرانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور واعظی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: تا سال 84 کمتر از 950 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در کشور بودند که در هفت سال اخیر و تا سه ماه قبل تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از مرز 2.5 میلیون نفر گذشت.

وی به 2.5 برابر شدن اعضای کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: ما در دولت نهم و دهم بحث کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص‌های مربوط به آن را برای رسیدن به وضع مناسب مد نظر قرار دادیم ولی معتقدیم همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی به تاریخچه تاسیس اولین کتابخانه در ایران از سال 1285 همزمان با تاسیس دارالفنون به همت امیرکبیر اشاره کرد و گفت: در کنار این مجموعه عظیم علمی یک کتابخانه دایر شد که امروز از آن به عنوان کتابخانه ملی یاد می‌شود.

وی بیان داشت: تا سال 84 تمام کتابخانه‌های کشور یک هزار و 600 باب بود که در هفت سال اخیر به همت دولت خدمتگزار به 2 هزار و 800 باب کتابخانه افزایش یافته است.

واعظی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کشور را در گذشته 14 میلیون عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این رقم با افزایش دو برابری به 30 میلیون جلد رسیده است.

این مسئول در ادامه به دیدار کتابداران کشور با مقام معظم رهبری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این دیدار موجی از شور و شعف را در بین کتابداران و فعالان این بخش به وجود آورد به طوری که حضرت آقا دو بار از کتابداران و نهاد کتابخانه‌های عمومی ابراز رضایت کردند و به تداوم مسئولیت سنگین آنها با اولویت کار 100 درصد فرهنگی تاکید کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری که "کار کتابخانه‌های عمومی 100 درصد فرهنگی است" ما را ترغیب کرد تمام سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا یک کار 100 درصد فرهنگی انجام دهیم.

واعظی به ضرورت انتخاب منابع و دقت و وسواس در این موضوع اشاره کرد و گفت: ما هم در انتخاب منابع و هم پروژه جذب کتابدار دقت و اهتمام جدی داریم تا بهترین کتاب‌ها و بهترین نیروها جذب این مجموعه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیرکل کتابخانه‌های عمومی در بخش دیگری از سخنان خود از استخدام یک هزار و 600 نفر در چند سال اخیر به عنوان کتابدار خبر داد و ابراز داشت: ما برای انتخاب یک کتابدار متعهد، مومن و منظم به اندازه انتخاب یک مدیرکل وسواس به خرج دادیم چرا که معتقدیم کتابداران ما باید اعتماد و اطمینان مردم را به این مجموعه فراهم آورند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول