اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود:

گهرباران مازندران صاحب کتابخانه عمومی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار میاندرود از تاسیس کتابخانه عمومی بخش گهرباران در این شهرستان خبر داد.

گهرباران مازندران صاحب کتابخانه عمومی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بعدازظهر امروز در فرمانداری میاندرود برگزار شد.

در این جلسه رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندرود با اشاره به وجود 16هزار نسخه کتاب در این شهرستان، این تعداد را نسبت به شش ماه گذشته بیش از یک‌هزار و 300 نسخه و در مقایسه با یک سال گذشته حدود یک‌هزار و 900 نسخه بیشتر اعلام کرد.

مهدی رضایی افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 100 نفرعضو داریم که این تعداد نسبت به شش ماه گذشته دو درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود بیش از 90 عنوان نشریه در این کتابخانه افزود: به نسبت شش ماه گذشته که 55 عنوان نشریه داشتیم، 78درصد رشد داشته‌ایم ضمن اینکه با آمار متوسط روزانه 35 نسخه کتاب امانت داده شده، 12هزار و 800 نسخه کتاب در شش ماه گذشته به اعضا امانت داده شده است که رشد 25 درصدی را به نسبت شش ماه گذشته نشان می‌دهد.

رضایی به 22هزار مراجعه‌کننده سال گذشته به این اداره اشاره کرد و افزود: روزانه 60 نفر مراجعه‌کننده در این اداره داریم و هر روز 30 نفر ساعت اینترنت به مردم ارائه شده است که 10هزار و 800 نفر ساعت را در سال شامل می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندرود با اشاره به انجام 54 فعالیت فرهنگی در قالب هشت نوع فعالیت در یک سال گذشته، از شهرداری سورک به خاطر تحقق اعتبار این اداره از محل پنج درصد سهم این ارگان تقدیر کرد و افزود: در مجموع طی شش ماه گذشته 16میلیون و 300هزار ریال درآمد و 23میلیون ریال هزینه داشته‌ایم که کسری این اعتبار را از محل اعتبارات سال گذشته تامین کرده‌ایم.

در این جلسه فرماندار میاندرود با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها در این شهرستان از کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی بخش گهرباران در آینده نزدیک خبر داد.

علی رجبی همچنین از اختصاص 10میلیون ریال برای تجهیز بیشتر کتابخانه‌های شهرستان به کتاب‌های گروه سنی کودک خبر داد.

رئیس شورای شهرستان میاندرود نیز در این جلسه خواستار توجه بیشتر به مساله مهم کتاب و کتابخانه‌های شهرستان شد.

علی‌اکبر قاسم‌زاده همچنین پیشنهاد داد از این به بعد جلسات کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید را در کتابخانه این شهرستان برگزار کنند که مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول