اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آستارا خبر داد

افزایش شکایات مردمی از نفوذ فاضلاب در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آستارا از افزایش بی‌سابقه شکایت‌های زیست‌محیطی مردم در ایام بارندگی و نفوذ فاضلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: آستارا به هنگام بارندگی تبدیل به مخزن فاضلاب می‌شود.

افزایش شکایات مردمی از نفوذ فاضلاب در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ساسان اکبری‌پور در جریان بازدید از پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان با اشاره به وضعیت فاضلاب آستارا پس از بارندگی، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر همزمان با افزایش بارندگی‌های فصلی بیش از 30 مورد شکایت شهروندان در مورد نشست فاضلاب شهری در کوچه‌ها و معابر آستارا به این اداره واصل شده است.

وی نبود سیستم فاضلاب شهری در آستارا را از مشکلات خواند و افزود: ورود سیلاب حاصل از بارندگی به چاه‌های فاضلاب خانگی موجب نشست فاضلاب و متصاعد شدن بوی متعفن در اطراف منازل مسکونی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: این مسئله موجب نگرانی‌های زیست‌محیطی و به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود ضمن اینکه شکایت‌های وصول شده شهروندان برای رسیدگی به دادگستری آستارا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حل موضوع فاضلاب شهری نیاز به اقدام سریع مسئولان ذی‌ربط دارد، تصریح کرد: ساخت و سازهای تصاعدی در شهر آستارا حل معضل فاضلاب شهری را با مشکلات متعددی مواجه کرده و هر روز بر میزان فاضلاب‌های غیر مجاز در معابر آستارا افزوده می‌شود.

اکبری‌پور تصریح کرد: در صورت رسیدگی نکردن مسئولان مربوطه، به زودی آستارا تبدیل به یک مخزن فاضلاب به ویژه در ایام بارندگی می‌شود.

به گزارش فارس، با وجود پیگیری‌های مکرر و مستمر محیط زیست آستارا در ایجاد سیستم فاضلاب شهری و نارضایتی‌های مستمر مردم به نظر می‌رسد مسئولان ذی‌ربط علاقه چندانی در برطرف کردن این معضل حیاتی که سلامت مردم را تهدید می‌کند ندارند، بنابراین برطرف کردن این معضل در آستارا امری ضروری و حیاتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول