اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌‌الله صدیقی:

شناخت انسان از خود، نردبان تقرب به خداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: برای رسیدن به خدا باید شناخت معرفتی انسان از خود کامل شود.

شناخت انسان از خود، نردبان تقرب به خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله کاظم صدیقی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی در مسجد حضرت‌ زهرا (س) این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان طلبه گل‌های معطر از نهال‌هایی هستند که تجلی بخش روح انسان است و هنگام دیدن این عزیزان در این مجلس احساس معطر بودن هوا مشخص است.

وی افزود: هر چیزی که امروز بتواند به داشته‌های بشر بیفزاید اگر در راه رضای خدا و در مسیر خداشناسی باشد ریشه در اعمال ما و ساختار انسانیت دارد که این عمل از چهار عنصر انسان‌شناسی، تحقیق و تفحص، یافتن و ماندن و خداشناسی تبعیت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی دیگر از عواملی که انسان باید هر چه بیشتر و بهتر به آن بپردازد، شناخت معرفتی از خودش است پرداختن به نکاتی که بتواند انسان را به شناخت بهتر از خود نزدیک کند امری است که آدمی نباید در آن تعلل کند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: روح ما انسان‌ها در طول شبانه‌روز پیش خداوند می‌رود و این عمل نیز در عالم خواب اتفاق می‌افتد انسان در خواب گاهی به عواملی دست پیدا می‌کند که در عالم بیداری نمی‌تواند به آن برسد.

وی افزود: بهترین و گران‌ترین کالایی که خداوند به انسان‌ها داده، عمر انسان است و انسان باید این را در نظر داشته باشد که این داشته گران‌بها را به سادگی نفروشد و در راه رسیدن به خدا آن را خرج کند.

صدیقی با اشاره به این موضوع که انسان برای بقا خلق شده است نه برای تمام شدن و نابودی، اظهار کرد: ما به دنیا آمده‌ایم که ادامه‌دهنده راه نیاکانمان باشیم، ما به دنیا آمده‌ایم که آباد کنیم و هر انسانی بر این امر تکلیف است که خود را در این دنیا آباد کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هر کاری که برای رسیدن به خدا و در راه خدا و هر مسیری که که به معبود این جهان هستی ختم شود جاودانه است و بهشت را به دنبال خواهد داشت و اگر هر انسانی 40 روز از عمر خود را خالصانه صرف امام زمان(ع) کند پا در مسیری می‌گذارد که پایانش به بهشت رضوان ختم می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: برای رسیدن به خدا باید شناخت انسان از خود کامل شود هر انسانی که بتواند شاخت از خود را کامل کند پا در مسیری می‌گذارد که به ذات مقدس خدا ختم می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با توجه به اهمیت و ضرورت نماز شب به دانشجویان حوزه علمیه دانشگاه فردوسی گفت: نماز شب یکی از واجب‌ترین اعمالی است که در دین به آن اشاره شده است و توصیه من به تمام جوان‌ها این است که نماز شب را جزو اعمال واجب خود در انجام فرایض دینی بگزارند زیرا که نماز شب تجلی بخش روح آدمی است.

وی افزود: طلبگی در دین به معنای بندگی در راه خدا است، درس طلبگی در واقع آدرسی برای رسیدن از راه بهتر به خداوند است.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان اگر رنگ خدا بگیرد زیباست، درس خواندن در علم فقط به عنوان عبادت و عمل کردن به آن انسان را با خدا اشنا می‌کند، انسان باید خودش را دریابد و درون خود نسوخ کند و تمامی عوامل که او را به خدا نزدیک‌تر می‌کند را بشناسد و به آن عمل کند تا مسیر نزدیک‌تری را برای رسیدن به خدا طی کند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول