اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

جشن عاطفه‌ها بستر نهادینه‌ کردن فرهنگ انفاق در جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: برگزاری جشن عاطفه‌ها بستری برای نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است.

جشن عاطفه‌ها بستر نهادینه‌ کردن فرهنگ انفاق در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها در مدرسه دخترانه ابرار سنندج اظهار کرد: برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی بستر مناسبی برای تقویت و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی در جامعه است.

وی کمک به نیازمندان را یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: هر فرد مسلمان باید به اندازه امکانات و توانمندی‌های خود محرومان و نیازمندان را حمایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: کمک به افراد نیازمند بسترساز تحقق عدل الهی در جامعه است و این رویکرد باید استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بیان داشت: کمک به افراد نیازمند باید همراه با خلوص نیت و برای رضای خدا باشد چراکه خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز این گونه می‌آزماید و باید با انفاق مالش برای پیروزی در این امتحان الهی تلاش کند.

وی تصریح کرد: خداوند برای امتحان انسان‌ها به برخی ثروت می‌دهد تا بندگی خود را با اهدا و بخشش مالشان به نیازمندان ثابت کند و برخی را نیز نیازمند می‌کند و آنان را با این روش امتحان می‌کند.

به گفته وی، اغنیا با بخشش مال خود در راه خدا به نیازمندان بندگی و ارادت خود را ثابت کرده و شکرانه نعمت‌های الهی را بجا می‌آورند و فقرا نیز با پیشه‌کردن صبر و طاقت در برابر اراده خالقشان سر تعظیم فرود می‌آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی شجاعانه جنگیدند و از بخشیدن جان و مالشان در راه خدا کوچک‌ترین ترسی به دل راه ندادند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: شهیدان با تقدیم جانشان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر انسانی عزت، شرف و آزادگی را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی در پایان تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله امتحان الهی برای ملت ایران بود تا ثابت کنند در راه دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب در حرف و عمل یکی هستند.

برگزاری جنگ شادی توسط عوامل برنامه کودک و نوجوان شبکه مرکزی استان کردستان و خواندن سرود دسته‌جمعی توسط دانش‌آموزان مدرسه ابرار از برنامه‌‌های حاشیه‌ای زنگ عاطفه‌ها در سنندج بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول