اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه تویسرکان:

زنان با مقاومت در جنگ تحمیلی سندی از افتخار را به یادگار گذاشتند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تویسرکان گفت: زنان ایران اسلامی، با مقاومت و پایداری سندی از افتخار و شکوه در صحنه بودن و مشارکت سیاسی فعال را در تاریخ سراسر عزت دفاع مقدس برای نسل‌ حاضر و آینده به یادگار گذاشتند.

زنان با مقاومت در جنگ تحمیلی سندی از افتخار را به یادگار گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عسگر مجیدی صبح امروز در همایش تجلیل از زنان ایثارگر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی این شهرستان ضمن تقدیر از فداکاری زنان و مادران ایران اسلامی در دفاع مقدس، افزود: زنان و مادران ما با احیای ارزش‌ها، بسترساز حرکت جهادی مردان و جوانان در دفاع از سرزمین و ناموس ایران زمین شدند.

وی با تأکید بر اینکه حافظه تاریخ، ایثارگری اقشار مختلف ملت ایران در دوران دفاع مقدس را هرگز فراموش نخواهد کرد، اظهار داشت: قسم اعظم حماسه‌ها و رشادت‌های خلق شده در پروسه دفاع مقدس، این رخداد پرافتخار را زنان، مادران و خواهران ما با کوشش بی‌و‌قفه و تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه خود رقم زدند.

مجیدی افزود: به جرأت می‌توان گفت که زنان ما به ویژه در دوران هشت سال جنگ، احیاگر روحیه دلاوری، شجاعت و قهرمانی جبهه‌های نبرد علیه باطل و پرورش‌دهنده نسلی بودند که شهادت در راه آرمان‌های متعالی دین مبین اسلام سعادت می‌دانستند.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان ادامه داد: با تهاجم و تجاوز دشمن در شهریور 59 زنان شجاع ایران به موازات خیزش عمومی و با حضور مردان در جبهه‌ها و یاری‌رسانی به نیروهای نظامی در مقابل دشمن مسلح، در کوران حوادث و حمله‌های ناجوانمردانه و نابرابر، به یاری دلیرمردان اسلام به پا خاستند و حتی در این راه از بذل مال، جان، فرزند و همسر خود نیز دریغ نکردند.

وی ابراز داشت: زنان و مادران ما با مقاومت و پایداری سندی از افتخار و شکوه در صحنه بودن و مشارکت سیاسی فعال را در تاریخ سراسر عزت و سربلندی دفاع مقدس برای نسل ‌حاضر و آینده به یادگار گذاشتند.

مجیدی با بیان اینکه شیر زنان ایران، حماسه‌آفرینان عرصه‌های پشتیبانی و امداد جبهه‌های جنگ هستند، گفت: بانوان کشور ما با حضور در همه عرصه‌های دفاع مقدس تصویر و الگوی ماندگار و بی‌نظیر را برای دختران که همان مادران فردای جامعه ایران اسلامی هستند، برجای گذاشتند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام هر روز با ترفند و دسیسه‌ای تازه برای نفوذ بر جامعه ما وارد می‌شود، ابراز داشت: حرکت و هدف امروز دشمن تسلط بر افکار و روح جوانان و نوجوانان ما با استفاده از ابزارهای نرم نوین فناوری نظیر ماهواره، اینترنت، مواد مخدر و اشاعه فساد است.

فرمانده سپاه تویسرکان تصریح کرد: امروز نقش زنان در فرهنگ‌سازی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست چرا که تربیت درست مدیران و نخبگان آینده‌ کشور در همه عرصه‌های رشد و توسعه ضامن خواهد بود که همین امر دشمنان ما را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهد گذاشت.

مجیدی تأکید کرد: خانواده‌ها به ویژه مادران و بانوان ما باید در این برهه حساس هوشمندانه و با آگاه‌سازی بستر فعالیت و استفاده درست جوانان و فرزندان خود را از تکنولوژی امروز فراهم کنند و با آگاهی‌بخشی رویدادهای هنجار و ناهنجار با روش معقول و حاکم‌سازی اصول و مبانی اصلی رفتار بنیان خانواده را استحکام بخشند.

اجرای نمایشنامه پرواز، بیان خاطراتی از دفاع مقدس توسط سمیه اکبری پاسدار پیشکسوت و امدادگر جبهه‌های جنگ تحمیلی و خانم عظیمی فرزند شهید و حافظ کل قرآن و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی و زنان ایثارگر از جمله برنامه‌های این همایش بود.

همچنین در پایان این همایش از فیلم کوتاه «ماه رخ» برنده رتبه برتر جشنواره فیلم اولی‌های هنرجویان سینمای انجمن کشور با مضمون دفاع مقدس به کارگردانی نیلوفر محمودی تجلیل و تقدیر شد.  

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول