اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضوان‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:

توهین به نمادهای دفاع مقدس جسارت به اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان، توهین به نمادهای دفاع مقدس را جسارت به آموزه‌های دین اسلام قلمداد کرد.

توهین به نمادهای دفاع مقدس جسارت به اسلام است

 محمد رضوان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان ابتدا با اشاره به اهانت‌ صورت گرفته به ساحت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: این جسارت‌ها تازگی نداشته و از ابتدای ظهور اسلام توسط دشمنان قسم‌خورده این دین مبین وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان پیدایش اسلام این هتاکی‌ها توسط ابی‌جهل‌ها و ابی‌سفیان‌ها صورت می‌گرفت افزود: در دوران امام راحل نیز یکی از عوامل استکبار با انتشار کتاب آیات شیطانی‌اش به مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی جسارت کرد که البته با فتوای شجاعانه معمار کبیر انقلاب اسلامی تا امروز نتوانسته شبی را آرام سپری کرده و هر روز در انزوا و زندگی پنهانی‌اش رنج می‌کشد.

این مسئول به نمایش فیلم موهنانه فیلمساز آمریکایی-صهیونیستی به عنوان آخرین اقدام اسلام‌ستیزانه استکبار تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: این فیلم با هتاکی به آخرین فرستاده الهی قلب مسلمانان را جریحه‌دار کرد و موجب شد آنها به طینت خبیث آمریکا و صهیونیست به عنوان صحنه‌گردانان این نمایش شوم پی ببرند.

رضوان‌نژاد واکنش قاطع مسلمانان به این هتاکی را ستود و گفت: تظاهرات گسترده در کشورهای اسلامی و غیراسلامی نشان می‌دهد مسلمانان در هر جای این کره خاکی که باشند از ارزش‌ها و باورهای دینی خود دست بر نمی‌دارند و تا پای جان در دفاع از اسلام و ارزش‌هایش ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با توهین به فرهنگ دفاع مقدس نیز بیان داشت: فرد یا افرادی که به فرهنگ دفاع مقدس و نمادهای آن توهین می‌کنند در حقیقت راه هتاکان به ارزش‌های اسلامی را ادامه می‌دهند.

وی چفیه‌ها و پیشانی‌بندهای رزمندگان دفاع مقدس را حاوی پیام‌های بلندی دانست و گفت: هنگامی که رزمنده‌ای با سربند منقش به نام ائمه اطهار(علهیم‌السلام) یا پیامبر اکرم(ص) وارد جبهه‌های نبرد علیه باطل می‌شد در حقیقت می‌خواست اعتقاد و تفکر قلبی‌اش از این جهاد که همانا دفاع از اسلام و ارزش‌های آن بود را به صورت آشکار به دشمن عرضه کند.‌

رضوان‌نژاد استفاده از نمادهای انقلابی توسط رزمندگان را بیانگر بصیرت، بیداری و ولایت‌مداری فرزندان این مرز و بوم قلمداد کرد و آن را ابزاری برای انتقال هویت، فرهنگ و باورهای یک ملت دانست.

وی سپس با تأکید بر اینکه هر یک از اسامی مقدس که بر پیشانی‌بندهای رزمندگان نقش بسته حاوی پیامهای بلندی است به ذکر برخی از معانی نهفته در آن پرداخت و گفت: به عنوان نمونه یا ابوالفضل(ع) یعنی وفاداری، اطاعت‌پذیری و دفاع از امام و اسلام ناب، یا حسین(ع) به معنای دفاع از اسلام، زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر و احیای تمام واجبات دین است و فاطمة‌‌الزهرا نیز معنی در زمان مظلومیت یکه و تنها برای دفاع از امام حاضر به میدان آمدن را به ذهن متبادر می‌سازد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول