اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

هنر راه مبارزه با اهانت به پیامبر(ص) است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اینکه از حوزه هنر به حضرت محمد(ص) اهانت شد، راه مبارزه با این اهانت از طریق همین حوزه است.

هنر راه مبارزه با اهانت به پیامبر(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید جواد رفائی صبح امروز و در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان «نقطه اوج» اظهار کرد: حضور امام ‌رضا(ع) بهترین موضوع برای نویسندگان و هنرمندان است که با تولید آثار فاخر در این بخش می‌توانند وظیفه خود را به ساحت امام رضا(ع) انجام دهند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر که در هفته دفاع مقدس قرار داریم و دفاع مقدس نمونه بزرگ ایثارگری در تاریخ بشریت است چرا که ایران اسلامی نقطه اتکای جهان اسلام است و بیداری اسلامی که در کشور ما اتفاق افتاده و به سایر نقاط جهان رفته نتیجه خون شهدا است.

رفائی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انقلاب دشمن با تمام توان خود وارد میدان شده و به ساحت پیامبر با عظمت اسلام اهانت می‌کند، اما اگر به نوشته‌های برخی از نویسندگان مسیحی و یهودی نگاه کنید مشاهده می‌کنید که چگونه به زندگی پیامبر پرداخته‌اند.

وی افزود: متاسفانه در جامعه ما به دو قشر هنرمندان و ورزشکاران توجه زیادی می‌شود و با توجه به هزینه‌هایی که برای آنها صورت می‌گیرد باید تلاش بیشتری را برای انقلاب کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی یادآور شد: وظیفه هنرمندان از امروز سنگین‌تر می‌شود و هنرمندان بیدار باشند و بدانند که نقش مهمی را در این رابطه دارند.

رفائی در ارتباط با هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان گفت: جشنواره‌ها کمک زیادی به حوزه هنر کرده است و یک جریانی را به وجود آورده تا خلاءها را پر کند و باید در بحث آموزش، خلاقیت و نوآوری هنرمندان بسیجی برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه فاطمه کلاهدوز رئیس سازمان جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) که در این جشنواره حضور داشت، اظهار داشت: تمام آرمان‌ها که عدالت و پرهیزگاری را تامین می‌کند توسط هنرمندان دینی می‌تواند نشر پیدا کند.

وی تاکید کرد: ایستادگی و دفاع از مرزها در صورتی ماندگار است که از ابزار هنری به خوبی استفاده شود و از طریق شعر و ادبیات می‌توان به قلب و جان انسان ها راه پیدا کرد پس برای تاثیرگذاری بیشتر نیازمند ادبیات داستانی هستیم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول